Pregled bibliografske jedinice broj: 714855
Kulturna različitost, građanstvo i obrazovanje
Kulturna različitost, građanstvo i obrazovanje // Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti / Neven Hrvatić (ur.).
Zagreb : Virovitica: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014. str. 3-17
CROSBI ID: 714855 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturna različitost, građanstvo i obrazovanje
(Cultural diversity, citizenship and education)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti
Urednik/ci
Neven Hrvatić
Izdavač
Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Grad
Zagreb : Virovitica
Godina
2014
Raspon stranica
3-17
ISBN
978-953-56216-1-4
Ključne riječi
kulturna različitost, građanstvo, interkulturni dijalog, interkulturno obrazovanje, integrativni pristup
(cultural diversity, citizenshzip, intercultural dialogue, intercultural education, integrative approach)
Sažetak
U radu se polazi od shvaćanja da je nakon asimilacionističke ere za potrebe suvremenog demokratskog i kulturno složenog društva prijeko potrebno pripremati djecu i mlade za interkulturni dijalog u spezi s promicanjem aktivnog građanstva, kako bi uživanje prava na jednakost i različitost doprinijelo društvenoj koheziji i stabilnosti. Analizirajući odnose prema 'drugom' i drugačijem kroz četiri sukcesivna razdoblja, nazvana Zlatnim dobom neznanja, Uznemirujućim dobom (političke) retorike, Obećavajućim dobom prilagodbe i Izazovnim dobom razmjene, objašnjavaju se promjene koje su dovele do toga da je u novije vrijeme interkulturni dijalog postao političkim prioritetom u demokratskim zemljama, osobito u Europi. Taj je prikaz dopunjen opisom triju perspektiva u sklopu kojih se razvijaju različiti programi interkulturnog/multikulturnog i obrazovanja. Iako nose isti naziv, mnogi programi ne zadovoljavaju potrebe kulturno pluralnog demokratskog društva. Kako bi se pripadnici različitih kulturnih grupa osnažili za dijalog, zagovara se razvoj dijaloškog interkulturnog/multikulturnog obrazovanja utemeljenog na kritičkoj pedagogiji i sveobuhvatnom, integrativnom pristupu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija