Pregled bibliografske jedinice broj: 714229
Smjernice istraživačkog rada u kineziološkoj edukaciji
Smjernice istraživačkog rada u kineziološkoj edukaciji // Metodike u suvremenom odgojno - obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka (ur.).
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2013. str. 148-161
CROSBI ID: 714229 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Smjernice istraživačkog rada u kineziološkoj edukaciji
(Scientific Research Approaches in Kinesiological Education)
Autori
Neljak, Boris ; Milanović, Dragan ; Novak, Dario ; Petrić, Vilko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Metodike u suvremenom odgojno - obrazovnom sustavu
Urednik/ci
Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka
Izdavač
Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
148-161
ISBN
978-953-96308-0-3
Ključne riječi
kineziološka edukacija, smjernice istraživanja, metodika, disciplinarne i interdisciplinarne spoznaje, obilježja učenika.
(kinesiological education, research guidelines, methodics, disciplinary and interdisciplinary knowledge, characteristics of pupils)
Sažetak
Osnovni je cilj ovoga rada istaknuti značaj kvalitetnog definiranja smjernica istraživanja kao izvorišta izrade strategije i metodologije znanstvenog rada u Kineziološkoj edukaciji. Prikazane su samo značajnije smjernice istraživačkog rada temeljem znanstvenih ekspertiza određenog broja recentnih znanstvenih radova. Naime, Kineziološka edukacija sadrži više znanstveno-nastavnih disciplina (Kineziološka metodika u predškolskom odgoju, Kineziološka metodika u osnovnom školstvu…) i vrlo opsežno primijenjeno odgojno-obrazovno područje (Tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje) te je gotovo nemoguće sve obuhvatiti u jednom znanstvenom članku. Ozbiljniji napredak Kineziološke edukacije kao znanstvene grane može se postići isključivo čvršćim povezivanjem s drugim znanstvenim područjima i poljima. Na takav način stječu se raznorodne interdisciplinarne spoznaje koje pružaju nove spoznaje o procesima promjena koje su sukladne obilježja učenika 21. stoljeća. Učenika koji kao odrasla osoba, sustavno iz generacije u generaciju, postaje gotovo presudni čimbenik razvitka društva i nositelj opstanka ljudskog roda. Transfer novih znanstvenih spoznaja iz kineziološke edukacije uz njihovu kvalitetnu primjena u tjelesnom i zdravstvenom području daje utemeljeni smisao ovom odgojno-obrazovnom području. U strateškim razmatranjima oblikovanja kineziološkog istraživačkog prostora već sada treba uzeti u obzir potrebu da se domaćim istraživačkim kapacitetima osiguraju europski uvjeti rada i razvoja koji će ih učiniti ravnopravnim u kompetitivnom međunarodnom nadmetanju. Samo će na takav način domaće znanstvene institucije i istraživači moći biti uspješni u poticanju i jačanju istraživačkog i s njim povezanog obrazovnog prostora te istraživačke infrastrukture. Isključivo će djela najviše znanstvene izvrsnosti bit prepoznata kao opravdana za daljnju suradnju, ulaganja financijskih sredstava te osiguranje opstojnosti tjelesne i zdravstvene kulture u školskim sustavima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Rijeci