Pregled bibliografske jedinice broj: 714175
Dokumentarističke tehnike otpora u igranom filmu i rani filmovi Tomislava Radića
Dokumentarističke tehnike otpora u igranom filmu i rani filmovi Tomislava Radića // Otpor: subverzivne prakse u hrvatskome jeziku, književnosti i kulturi / Pišković, Tatjana ; Vuković, Tvrtko (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zagrebačka slavistička škola, 2014. str. 9-20
CROSBI ID: 714175 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dokumentarističke tehnike otpora u igranom filmu i rani filmovi Tomislava Radića
(Documentary Techniques of Resistence in Feature Films and Tomislav Radić's Early Work)
Autori
Gilić, Nikica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Otpor: subverzivne prakse u hrvatskome jeziku, književnosti i kulturi
Urednik/ci
Pišković, Tatjana ; Vuković, Tvrtko
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zagrebačka slavistička škola
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
9-20
ISBN
978-953-175-501-6
Ključne riječi
Tomislav Radić, Živa istina, Timon, Što je Iva snimila 21. listopada 2003., modernizam, subverzija, Pula Film Festival, dokumentaristički stil
(Tomislav Radić, Živa istina, Timon, Što je Iva snimila 21. listopada 2003., modernism, subversion, Pula Film Festival, documentarist style)
Sažetak
Premda su njegovi rani cjelovečernji igrani filmovi - Živa istina i Timon - izazvali dosta jake reakcije i mogu se smatrati provokativnima za prvu polovicu 1970-ih, a k tome su i stilistički zanimljivi, Tomislav Radić nipošto nije tipičan disident razdoblja. Ostao je u zemljni i nakon loših iskustava s nekim kinematografskim institucijama ; čak je postao dekan dramske akademije u Zagrebu za vrijeme socijalizma. Ne treba čuditi što je 1990-ih bio blizak nacionalističkim vlastima, ali je svejedno režirao prvi umjetnički uspjeli cjelovečernji igrani film o opasnostima (hrvatske) tranzicije - Što je Iva snimila 21. listopada 2003. Autor je u tom slučaju čak višeznačniji od svoga djela, no činjenica da Radićevi filmovi slobodno miješaju činjenice i fikciju, i to u najboljim radovima svih razdoblja njegove karijere (i 1970-ih i u 21. stoljeću), ohrabruje povezivanje umjetničkih djela s njihovim autorom, što otežava proučavanja oporbenjaštva i suprotstavljanja figurama socijalizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-2641300-1032 - Stilistički opis hrvatske filmske baštine (Gilić, Nikica, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nikica Gilić
(autor)