Pregled bibliografske jedinice broj: 714109
Konceptualne promjene u shvaćanju principa operantnog uvjetovanja kod studenata
Konceptualne promjene u shvaćanju principa operantnog uvjetovanja kod studenata // 19. Dani psihologije u Zadru / Ana Slišković (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2014. str. 157-157 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 714109 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konceptualne promjene u shvaćanju principa
operantnog uvjetovanja kod studenata
(Conceptual change in understanding concepts of
operant conditioning in students)
Autori
Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina-Reinić, Rosanda ; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
19. Dani psihologije u Zadru
/ Ana Slišković - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2014, 157-157
ISBN
978-953-331-054-1
Skup
19. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
konceptualna promjena ; miskoncepcije ; procjena sigurnosti
(conceptual change ; misconception ; confidence judgment)
Sažetak
Učenje koje potiče konceptualnu promjenu odnosi se na vrstu učenja koje se javlja kada nove informacije nisu u skladu s prethodnim znanjem te osoba mora reorganizirati postojeću shemu i promijeniti prethodno održive ideje (Kowalski i Taylor, 2006). Istraživanja su pokazala kako mnogo studenata na uvodne kolegije o psihologiji dolazi s određenim znanjem i uvjerenjima o konceptima iz područja psihologije, koje su stekli putem knjiga, medija i drugih izvora. Te ideje i uvjerenja koje studenti imaju o nekom području mogu biti u suprotnosti s onim što će naučiti (Gunstone i Northfield, 1992 ; Kowalski i Taylor, 2009). Zanimljivo je da se ta uvjerenja često održavaju i nakon završenog kolegija, odnosno nakon što su studenti upoznati s informacijama koje su u kontradikciji s njihovim prethodnim znanjem (Gardner i Dalsing, 1986 ; Taylor i Kowalski, 2004). Cilj je ovog istraživanja bio ispitati prethodno znanje o principima operantnog uvjetovanja kod studenata nastavničkog usmjerenja prije početka pohađanja kolegija Edukacijska psihologija I, te provjeriti hoće li se pogrešna uvjerenja smanjiti nakon što su odslušali dio kolegija koji se odnosi na biheviorističke principe učenja. Također, provjeravalo se u kojoj su mjeri studenti sigurni u svoja uvjerenja prije i nakon odslušanog gradiva. U ispitivanju je sudjelovalo 105 studenata Nastavničkog modula na nastavničkim diplomskim studijima Filozofskog fakulteta u Rijeci. Na početku kolegija studenti su trebali opisati sličnosti i razlike među različitim pojmovima vezanim uz operantno uvjetovanje, te procijeniti sigurnost u točnost svojih odgovora. Također su trebali u nekoliko primjera procijeniti o kojem se principu uvjetovanja radi, te u kojoj su mjeri sigurni u svoju procjenu. Isti zadatak dobili su i sredinom semestra, neposredno nakon kolokvija koji se odnosio na teorije učenja. Rezultati pokazuju da studenti imaju pogrešna uvjerenja o principima operatnog uvjetovanja, te loše prepoznaju primjere pojedinih principa (pozitivno potkrepljenje, negativno potkrepljenje i kazna) bez obzira na to jesu li slušali psihologiju u srednjoj školi. Studenti također precjenjuju točnost svojih odgovora. Nakon odslušanog gradiva studenti točnije definiraju koncepte, mada su njihove definicije i dalje nepotpune i djelomično točne. Veći napredak ostvaraju na autentičnim zadacima koji se odnose na primjere iz obrazovne prakse. Također se povećava sigurnost studenata u točnost vlastitih odgovora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Svjetlana Kolić-Vehovec
(autor)
Rosanda Pahljina-Reinić
(autor)
Barbara Rončević Zubković
(autor)