Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 714109

Konceptualne promjene u shvaćanju principa operantnog uvjetovanja kod studenata


Rončević Zubković, Barbara; Pahljina-Reinić, Rosanda; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Konceptualne promjene u shvaćanju principa operantnog uvjetovanja kod studenata // 19. Dani psihologije u Zadru / Ana Slišković (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2014. str. 157-157 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 714109 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konceptualne promjene u shvaćanju principa operantnog uvjetovanja kod studenata
(Conceptual change in understanding concepts of operant conditioning in students)

Autori
Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina-Reinić, Rosanda ; Kolić-Vehovec, Svjetlana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
19. Dani psihologije u Zadru / Ana Slišković - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2014, 157-157

ISBN
978-953-331-054-1

Skup
19. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
konceptualna promjena ; miskoncepcije ; procjena sigurnosti
(conceptual change ; misconception ; confidence judgment)

Sažetak
Učenje koje potiče konceptualnu promjenu odnosi se na vrstu učenja koje se javlja kada nove informacije nisu u skladu s prethodnim znanjem te osoba mora reorganizirati postojeću shemu i promijeniti prethodno održive ideje (Kowalski i Taylor, 2006). Istraživanja su pokazala kako mnogo studenata na uvodne kolegije o psihologiji dolazi s određenim znanjem i uvjerenjima o konceptima iz područja psihologije, koje su stekli putem knjiga, medija i drugih izvora. Te ideje i uvjerenja koje studenti imaju o nekom području mogu biti u suprotnosti s onim što će naučiti (Gunstone i Northfield, 1992 ; Kowalski i Taylor, 2009). Zanimljivo je da se ta uvjerenja često održavaju i nakon završenog kolegija, odnosno nakon što su studenti upoznati s informacijama koje su u kontradikciji s njihovim prethodnim znanjem (Gardner i Dalsing, 1986 ; Taylor i Kowalski, 2004). Cilj je ovog istraživanja bio ispitati prethodno znanje o principima operantnog uvjetovanja kod studenata nastavničkog usmjerenja prije početka pohađanja kolegija Edukacijska psihologija I, te provjeriti hoće li se pogrešna uvjerenja smanjiti nakon što su odslušali dio kolegija koji se odnosi na biheviorističke principe učenja. Također, provjeravalo se u kojoj su mjeri studenti sigurni u svoja uvjerenja prije i nakon odslušanog gradiva. U ispitivanju je sudjelovalo 105 studenata Nastavničkog modula na nastavničkim diplomskim studijima Filozofskog fakulteta u Rijeci. Na početku kolegija studenti su trebali opisati sličnosti i razlike među različitim pojmovima vezanim uz operantno uvjetovanje, te procijeniti sigurnost u točnost svojih odgovora. Također su trebali u nekoliko primjera procijeniti o kojem se principu uvjetovanja radi, te u kojoj su mjeri sigurni u svoju procjenu. Isti zadatak dobili su i sredinom semestra, neposredno nakon kolokvija koji se odnosio na teorije učenja. Rezultati pokazuju da studenti imaju pogrešna uvjerenja o principima operatnog uvjetovanja, te loše prepoznaju primjere pojedinih principa (pozitivno potkrepljenje, negativno potkrepljenje i kazna) bez obzira na to jesu li slušali psihologiju u srednjoj školi. Studenti također precjenjuju točnost svojih odgovora. Nakon odslušanog gradiva studenti točnije definiraju koncepte, mada su njihove definicije i dalje nepotpune i djelomično točne. Veći napredak ostvaraju na autentičnim zadacima koji se odnose na primjere iz obrazovne prakse. Također se povećava sigurnost studenata u točnost vlastitih odgovora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Rončević Zubković, Barbara; Pahljina-Reinić, Rosanda; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Konceptualne promjene u shvaćanju principa operantnog uvjetovanja kod studenata // 19. Dani psihologije u Zadru / Ana Slišković (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2014. str. 157-157 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Rončević Zubković, B., Pahljina-Reinić, R. & Kolić-Vehovec, S. (2014) Konceptualne promjene u shvaćanju principa operantnog uvjetovanja kod studenata. U: Ana Slišković (ur.)19. Dani psihologije u Zadru.
@article{article, author = {Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, year = {2014}, pages = {157-157}, keywords = {konceptualna promjena, miskoncepcije, procjena sigurnosti}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Konceptualne promjene u shva\'{c}anju principa operantnog uvjetovanja kod studenata}, keyword = {konceptualna promjena, miskoncepcije, procjena sigurnosti}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, year = {2014}, pages = {157-157}, keywords = {conceptual change, misconception, confidence judgment}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Conceptual change in understanding concepts of operant conditioning in students}, keyword = {conceptual change, misconception, confidence judgment}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font