Pregled bibliografske jedinice broj: 714055
Uloga školskog pedagoga u ostvarivanju i zaštiti prava na obrazovanje
Uloga školskog pedagoga u ostvarivanju i zaštiti prava na obrazovanje // Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, V. ; Šoljan, N. N. ; Hrvatić, N. (ur.).
Zagreb, 2007. str. 781-788 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 714055 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga školskog pedagoga u ostvarivanju i zaštiti prava na obrazovanje
(The role the school pedagogue in the realization and protection of the right to education)
Autori
Žnidarec Čučković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić, V. ; Šoljan, N. N. ; Hrvatić, N. - Zagreb, 2007, 781-788
ISBN
978-953-99167-1-6
Skup
Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dječja prava; pravo na obrazovanje; školski pedagog; uloga školskog pedagoga
(children's rights; the right to education; school pedagogue; the school pedagogue role)
Sažetak
Pravo na obrazovanje jedno je od temeljnih prava Konvencije o pravima djeteta. Školski pedagog, zajedno s institucijom u kojoj radi, osvještava važnost obrazovanja u životima učenika. Posredstvom suradničkih odnosa nastavnika, roditelja i lokalne zajednice, prikuplja i integrira znanja o pravima djeteta te ih primjenjuje u svakodnevnom radu škole. U ovom članku razmatra se uloga školskog pedagoga u unapređivanju, osiguravanju i zaštiti prava na obrazovanje djece. Poznato je da pedagog stvara povoljnu pedagošku podlogu za socijalni, emocionalni, psihički, fizički i intelektualni razvoj svih učenika u odgojno-obrazovnoj instituciji. Razvojne komponente temelj su razumijevanju pojedinaca. Tomu valja pridodati poticanje uvjeta u školi koji omogućuju prihvaćanje smjernica odgoja i obrazovanja o dječjim pravima kao jedno od načela rada, uključujući znanje, razumijevanje, vrijednosti, vještine i ponašanje. Osvještavanjem važnosti obrazovanja u životu pojedinaca izgrađuje se društvo ravnopravnosti i tolerancije, poštuju se razlike, ljudska prava i slobode.
Izvorni jezik
Hrvatski