Pregled bibliografske jedinice broj: 713997
Obilježja i izazovi distributivnog školskog vođenja
Obilježja i izazovi distributivnog školskog vođenja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 3; 131-148 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 713997 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obilježja i izazovi distributivnog školskog vođenja
(The characteristics and challenges of the
distributive school leadership)
Autori
Kovač, Vesna ; Buchberger, Iva ; Staničić, Stjepan
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 63
(2014), 3;
131-148
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
decentralizacija ; distributivno školsko vođenje ; profesionalni kapacitet učitelja i nastavnika ; upravljanje obrazovnim sustavom
(decentralization ; distributive school leadership ; educational management ; teacher professional capacity)
Sažetak
Rad se bavi razmatranjem fenomena distributivnog školskog vođenja usmjerenog prema aktivnoj participaciji i suradničkom uključivanju različitih dionika, pored ravnatelja, u proces donošenja odluka o ključnim odgojno-obrazovnim pitanjima. Distributivno školsko vođenje ističe se kao jedan od najznačajnijih faktora uspješnosti škola odnosno postignuća učenika, a u širem kontekstu čak i uspješnosti odnosno održivosti obrazovnih reformi. Potrebu za intenzivnijim bavljenjem fenomenom distributivnog školskog vođenja u posljednjih nekoliko godina naglašavaju i relevantne međunarodne organizacije kroz svoje projekte i policy dokumente. Uvidom u zakonsku regulativu može se uočiti da su u našim školama u određenoj mjeri osigurani formalni preduvjeti za uključivanje različitih dionika u proces donošenja odluka. S druge strane, postoje pokazatelji o nedovoljnoj uključenosti učitelja/nastavnika i drugih pedagoških djelatnika u proces donošenja odluka. Nizak stupanj decentralizacije upravljanja, nedostatan razvoj suradničkih odnosa između različitih dionika tijekom odlučivanja te slabi interes za participacijom u procesima odlučivanja samo su neke od prepreka snažnijem razvijanju obilježja distributivnog vođenja u hrvatskim školama. Te se prepreke mogu umanjiti osnaživanjem profesionalnog kapaciteta učitelja/nastavnika i drugih pedagoških djelatnika za odlučivanje i osiguravanjem uvjeta za razvoj suradnje različitih dionika odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Linguistics And Language behavior abstracts (Llba)