Pregled bibliografske jedinice broj: 713716
Lektira našeg doba
Lektira našeg doba // Život i škola, 58 (2012), 27 (1); 113-133 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 713716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Lektira našeg doba
(Required Reading of Our Time)
Autori
Jerkin, Corinna
Izvornik
Život i škola (0044-4855) 58
(2012), 27 (1);
113-133
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
čitanje ; individualizirani pristup ; lektira ; mentorski pristup ; osnovna škola
(reading ; individual approach ; required reading ; tutorial approach ; elementary school)
Sažetak
Predmet je rada lektira u suvremenome hrvatskome obrazovnome sustavu, posebice u osnovnoj školi. Rad je podijeljen u tri dijela. U prvome dijelu prikazuje se opće stanje lektire u suvremenome hrvatskome obrazovnome sustavu, osobito u jezičnim predmetima i jezično-komunikacijskome (jezično-umjetničkome) području. U drugome dijelu donose se važne pretpostavke, metodička načela, pristupi, nastavni oblici „nove“ nastave lektire koji su u skladu s osnovnim ciljevima nastave lektire, odnosno književnoga odgoja i obrazovanja uopće: razvijanjem ljubavi prema književnoumjetničkoj riječi i potrebe za čitanjem te izgrađivanjem samostalnoga, kritičkoga, selektivnoga čitatelja. Zahtjevi nove lektire djelomično su sastavljeni na temelju različitih ranijih značajnih radova, dijelom su deduktivno izvedeni iz suvremene didaktičko-metodičke misli i suvremenih spoznaja o čitanju, ali su oblikovani i na temelju induktivnih teorijskih i praktičnih zapažanja. Kombinacijom deduktivno-induktivnoga pristupa došlo se do zaključka da se lektira mora proširiti u sve nastavne predmete, a u vezi s književnom lektirom proizlazi potreba za individualiziranim, mentorskim pristupom, većom učeničkom slobodom u izboru naslova, ugodnijom atmosferom u nastavi lektire, većim uvažavanjem učenika i njegovih doživljaja te promjenom postojeće koncepcije nastave književnosti, odnosno zamjenom nastave zasnovane na odlomcima iz književnih djela čitanjem cjelovitih ostvarenja da bi čitanje bilo kvalitetnije. U trećemu dijelu navode se posljedice koje proizlaze iz takva pristupa lektiri.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA International Bibliography
- EBSCO
- Emerald Management Reviews Database
- Ulrichs Serials Analysis System
- Hrčak