Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 713716

Lektira našeg doba


Jerkin, Corinna
Lektira našeg doba // Život i škola, 58 (2012), 27 (1); 113-133 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 713716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Lektira našeg doba
(Required Reading of Our Time)

Autori
Jerkin, Corinna

Izvornik
Život i škola (0044-4855) 58 (2012), 27 (1); 113-133

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
čitanje ; individualizirani pristup ; lektira ; mentorski pristup ; osnovna škola
(reading ; individual approach ; required reading ; tutorial approach ; elementary school)

Sažetak
Predmet je rada lektira u suvremenome hrvatskome obrazovnome sustavu, posebice u osnovnoj školi. Rad je podijeljen u tri dijela. U prvome dijelu prikazuje se opće stanje lektire u suvremenome hrvatskome obrazovnome sustavu, osobito u jezičnim predmetima i jezično-komunikacijskome (jezično-umjetničkome) području. U drugome dijelu donose se važne pretpostavke, metodička načela, pristupi, nastavni oblici „nove“ nastave lektire koji su u skladu s osnovnim ciljevima nastave lektire, odnosno književnoga odgoja i obrazovanja uopće: razvijanjem ljubavi prema književnoumjetničkoj riječi i potrebe za čitanjem te izgrađivanjem samostalnoga, kritičkoga, selektivnoga čitatelja. Zahtjevi nove lektire djelomično su sastavljeni na temelju različitih ranijih značajnih radova, dijelom su deduktivno izvedeni iz suvremene didaktičko-metodičke misli i suvremenih spoznaja o čitanju, ali su oblikovani i na temelju induktivnih teorijskih i praktičnih zapažanja. Kombinacijom deduktivno-induktivnoga pristupa došlo se do zaključka da se lektira mora proširiti u sve nastavne predmete, a u vezi s književnom lektirom proizlazi potreba za individualiziranim, mentorskim pristupom, većom učeničkom slobodom u izboru naslova, ugodnijom atmosferom u nastavi lektire, većim uvažavanjem učenika i njegovih doživljaja te promjenom postojeće koncepcije nastave književnosti, odnosno zamjenom nastave zasnovane na odlomcima iz književnih djela čitanjem cjelovitih ostvarenja da bi čitanje bilo kvalitetnije. U trećemu dijelu navode se posljedice koje proizlaze iz takva pristupa lektiri.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Corinna Jerkin (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Jerkin, Corinna
Lektira našeg doba // Život i škola, 58 (2012), 27 (1); 113-133 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Jerkin, C. (2012) Lektira našeg doba. Život i škola, 58 (27 (1)), 113-133.
@article{article, author = {Jerkin, Corinna}, year = {2012}, pages = {113-133}, keywords = {\v{c}itanje, individualizirani pristup, lektira, mentorski pristup, osnovna \v{s}kola}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola}, volume = {58}, number = {27 (1)}, issn = {0044-4855}, title = {Lektira na\v{s}eg doba}, keyword = {\v{c}itanje, individualizirani pristup, lektira, mentorski pristup, osnovna \v{s}kola} }
@article{article, author = {Jerkin, Corinna}, year = {2012}, pages = {113-133}, keywords = {reading, individual approach, required reading, tutorial approach, elementary school}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola}, volume = {58}, number = {27 (1)}, issn = {0044-4855}, title = {Required Reading of Our Time}, keyword = {reading, individual approach, required reading, tutorial approach, elementary school} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA International Bibliography
  • EBSCO
  • Emerald Management Reviews Database
  • Ulrichs Serials Analysis System
  • Hrčak





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font