Pregled bibliografske jedinice broj: 713189
Provjera osnovnih postavki modela poduzetničke orijentacije na hrvatskim poduzetnicima
Provjera osnovnih postavki modela poduzetničke orijentacije na hrvatskim poduzetnicima // Suvremena psihologija, 18 (2015), 1; 21-41 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 713189 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera osnovnih postavki modela poduzetničke orijentacije na hrvatskim poduzetnicima
(Testing the basic assumptions of the entrepreneurial orientation model on Croatian entrepreneurs)
Autori
Tonković Grabovac, Maša ; Morić Milovanović, Bojan
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 18
(2015), 1;
21-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
poduzetništvo; psihologija poduzetništva; poduzetnička orijentacija; hrvatski poduzetnici; konfirmatorna faktorska analiza
(entrepreneurship; psychology of entrepreneurship; entrepreneurial orientation; Croatian entrepreneurs; confirmatory factor analysis)
Sažetak
U zadnje se vrijeme u psihologijskoj literaturi može primijetiti sve veći interes za istraživanje poduzetništva. Malobrojna psihologijska istraživanja poduzetništva u Hrvatskoj dominantno su usmjerena određivanju osobina poduzetnika, dok su istraživanja karakteristika organizacijske kulture i drugih organizacijskih procesa njihovih poduzeća ostala u potpunosti zanemarena. Jedan od takvih konstrukata je poduzetnička orijentacija – fenomen koji se odnosi na procese i aktivnosti formiranja novih poslova, a uključuje pet osnovnih komponenti: inovativnost, proaktivnost, sklonost riziku, autonomiju i kompetitivnu agresivnost. S obzirom na to da postoje nalazi da je ona pod značajnim utjecajem okoline, valja provjeriti hoće li se ova struktura poduzetničke orijentacije replicirati i na uzorku hrvatskih poduzetnika. Stoga je svrha ovog istraživanja bila na uzorku hrvatskih poduzetnika provjeriti postavke 5- faktorskog modela poduzetničke orijentacije. Konfirmatorna faktorska analiza provedena na podacima prikupljenima u 252 mala i srednja hrvatska poduzeća potvrdila je pretpostavljenu multidimenzionalnu strukturu modela poduzetničke orijentacije. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao polazište za kreiranje intervencija s ciljem povećanja uspješnosti poslovanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište Libertas
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- PsychINFO
- Sociological Abstracts