Pregled bibliografske jedinice broj: 712971
Rizici od medijskog izvještavanja u tinejdžerskim časopisima Teen i OK!
Rizici od medijskog izvještavanja u tinejdžerskim časopisima Teen i OK! // Medijska pismenost u digitalno doba - kulturna, ekonomska i politička perspektiva: knjiga sažetaka Međunarodne znanstvene konferencije / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji, Sveučilište u Zagrebu, Borongajska cesta 83d, Zagreb, 2014. str. 91-93 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 712971 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rizici od medijskog izvještavanja u tinejdžerskim časopisima Teen i OK!
(Risks of Media Reporting in Teenage Magazines Teen and Ok!)
Autori
Popović, Goran ; Grmuša, Tanja ; Tolić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Medijska pismenost u digitalno doba - kulturna, ekonomska i politička perspektiva: knjiga sažetaka Međunarodne znanstvene konferencije
/ Zgrabljić Rotar, Nada - Zagreb : Hrvatski studiji, Sveučilište u Zagrebu, Borongajska cesta 83d, Zagreb, 2014, 91-93
ISBN
978-953-7823-37-5
Skup
''Medijska pismenost u digitalno doba - kulturna, ekonomska i politička perspektiva'' / “Media Literacy in Digital Age – Cultural, Economic and Political Perspective”
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.06.2014. - 07.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
društvene funkcije medija ; tinejdžerski časopisi ; mladi ; rizici medijskih objava ; etička pitanja ; potrebe ; društvene vrijednosti
(social functions of the media ; teenage magazines ; youth ; media content and its risks ; ethics ; needs ; social value)
Sažetak
Teorijski dio rada govori o društvenim funkcijama medija, o odnosu djece i medija i medijskim sadržajima za mlade, s posebnim osvrtom na tinejdžerske časopise. Masovni su mediji sastavni dio života mladih i važan faktor u njihovoj socijalizaciji i odgoju. Medijski sadržaji mogu pomoći u kreiranju ličnosti, ali i manipulirati potrebama, idealima i predodžbama mladih te izvrnuti društvene vrijednosti i promovirati nemoralna ponašanja. Rad problematizira medijsku manipulaciju i rizike koje medijski sadržaji donose, a posebice tinejdžerski časopisi koji mladima nameću lažne ideale ljepote, seksualiziraju djetinjstvo, promiču konzumerizam i materijalizam te kreiraju lažne potrebe. Stoga je bitno poticati medijsko opismenjavanje mladih, ali i jačati novinarsku etiku. Glavni je cilj istraživačkog dijela rada bio dobiti uvid u potencijalne rizike sadržaja tinejdžerskih časopisa Teen i Ok! koji se odnose na percepciju svijeta, ponašanje, vrijednosti, potrebe, ideale i diskurs, koje tinejdžerski časopisi nameću mladima. Metodom kvantitativne analize sadržaja obrađeno je 12 brojeva časopisa, objavljenih od siječnja do lipnja 2013. Uzorak je obuhvatio ukupno 902 članka. Istraživanje je pokazalo kako većina analiziranih članaka promiče lažne potrebe i lažne vrijednosti, marginalizira temeljne društvene vrijednosti, nameće lažne ideale ljepote, promovira seksualizaciju djetinjstva, materijalizam i konzumerizam te često zanemaruje svoju odgojnu funkciju. Iz svega ovoga zaključuje se kako postoji određena potreba za dodatnom regulacijom medijskih sadržaja namijenjenih mladima, ali i medijskim opismenjavanjem mladih, posebice u surovome kapitalističkom svijetu, gdje su mediji isključivo orijentirani zaradi i gdje, komercijalizacijom života, ugrožavaju bezbrižno djetinjstvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka poslovna škola s pravom javnosti