Pregled bibliografske jedinice broj: 712781
Komparativna dječja književnost iz hrvatske perspektive
Komparativna dječja književnost iz hrvatske perspektive // Međunarodni znanstveni skup Hrvatska dječja knjiga u europskom kontekstu / Ranka Javor (ur.).
Zagreb: Knjižnice grada Zagreba, 2014. str. [13]-[14] (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 712781 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna dječja književnost iz hrvatske perspektive
(Comparative Children's literature from the Croatian Perspective)
Autori
Narančić Kovač, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni znanstveni skup Hrvatska dječja knjiga u europskom kontekstu
/ Ranka Javor - Zagreb : Knjižnice grada Zagreba, 2014, [13]-[14]
Skup
Hrvatska dječja knjiga u europskom kontekstu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
komparativna dječja književnost; istraživanje dječje književnosti; hrvatska perspektiva
(comparative children's literature; children's literature scholarship; Croatian perspective)
Sažetak
U radu se razmatra relevantnost pojedinih područja istraživanja komparativne dječje književnosti za istraživanje hrvatske dječje književnosti, tj. dobrobit koju takva istraživanja potencijalno mogu donijeti, kao i doprinos studija hrvatske dječje književnosti komparatističkim istraživanjima. Komparativna dječja književnost razmatra svoj predmet ponajprije kao međunarodnu pojavu, u mreži kontakata i višestrukih međusobnih utjecaja pojedinih jezika i kultura. Nacionalna dječja književnost uvijek posvaja, i na taj način ujedno uključuje pojedina djela koja pripadaju međunarodnoj baštini dječje književnosti, pa se stoga ne može do kraja razumjeti ako se ne uzmu u obzir njezine veze s kontekstom u kojemu nastaje. Emer O'Sullivan (2005) navodi devet izdvojenih područja komparativne dječje književnosti koja se u ovome radu razmatraju sa stajališta studija hrvatske dječje književnosti. Iako su u studijama hrvatskih istraživača već zastupljeni karakteristički poredbeni istraživački pristupi, sustavni razvoj pojedinih područja interesa komparativne dječje književnosti omogućio bi jasnije razumijevanje mjesta i uloge hrvatske dječje književnosti u kontekstu europske, pa i svjetske dječje književnosti i njezinih kontakata s drugim kulturama, i to s jedne strane na primateljskoj strani, a s druge strane s obzirom na njezinu vidljivost u širem međunarodnom kontekstu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0988 - Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika (Mihaljević-Djigunović, Jelena, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Smiljana Narančić Kovač
(autor)