Pregled bibliografske jedinice broj: 712345
Znanstveno dokazano!
Znanstveno dokazano! // Filozofija i mediji / Jurić, Hrvoje - Alić, Sead (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2014. str. 363-374
CROSBI ID: 712345 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanstveno dokazano!
(Scientificaly Proofed!)
Autori
Krznar, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Filozofija i mediji
Urednik/ci
Jurić, Hrvoje - Alić, Sead
Izdavač
Hrvatsko filozofsko društvo ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
363-374
ISBN
978-953-164-153-1
Ključne riječi
znanost, mediji, zloraba informacija
(science, media, misuse of information)
Sažetak
Vrijeme u kojem živimo nezamislivo je bez brzog i učinkovitog prenošenja informacija. Riječ je o bitnom određenju naših životnih potreba, pa su u tom pogledu mediji jedan od središnjih elemenata našeg življenja. S druge strane, mediji utječu na komercijalizaciju življenja, čineći neke događaje i pojave poželjnijima od drugih. Krilatica »znanstveno dokazano« može se sagledavati dvojako: kao uporište u djelovanju koje nastoji tragati za racionalnom sigurnosti ili kao marketinški trik koji ima za cilj povećanje prodaje, a time i povećanje profita. Ovo izlaganje ide u smjeru analize važnosti znanosti u životu suvremenog čovjeka. Nažalost, smjer prikaza nagovještava i znanost kao mehanizam manipulacije, a ne oslobođenja. Nastoji se doprijeti do odgovora stoje znanost danas zapravo. Ukoliko krenemo putem rasvjetljavanja učinaka rezultata znanosti, mehanizama provođenja znan¬stvenih istraživanja ili modela njihova financiranja, možemo dospjeti do zaključka kako je u znanosti počesto puta riječ o komercijalizaciji pojedinačnih interesa. Čini se daje taj proces nezamisliv bez uloge suvremenih medija. U tom pogledu »znanstveno dokazano« je samo dio reklame bez realnog odnosa s istinom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija