Pregled bibliografske jedinice broj: 711220
Didaktičke strategije za stjecanje nekih ključnih kompetencija u obrazovanju odraslih
Didaktičke strategije za stjecanje nekih ključnih kompetencija u obrazovanju odraslih // Zbornik radova 6. međunarodne konferencije o obrazovanju odraslih / Matijević, Milan ; Žiljak, Tihomir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2014. str. 127-137 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 711220 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktičke strategije za stjecanje nekih ključnih kompetencija u obrazovanju odraslih
(Didactical Strategies for Acquiring Some of the Key Competencies in Adult Education)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 6. međunarodne konferencije o obrazovanju odraslih
/ Matijević, Milan ; Žiljak, Tihomir - Zagreb : Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2014, 127-137
ISBN
978-953-98811-4-4
Skup
6. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 03.10.2013. - 04.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
didaktičke strategije; aktivno učenje; obrazovanje odraslih; obrazovanje za poduzetništvo; učiti kako se uči; građanska kompetencija; socijalna kompetencija
(didactical strategies; active learning; adult education; education for entrepreneurship; learning to learn; civic and social competence)
Sažetak
Na listi ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje nalaze se kompetencije za koje je su u školskim kurikulumima predviđeni po jedan ili više nastavnih predmeta, ali i kompetencije za koje u većini nastavnih kurikuluma nisu planirani posebni nastavni predmeti (npr. učiti kako se uči, socijalna i građanska kompetencija, smisao za inicijativu i poduzetništvo, kulturna svijest i izražavanje). Ovaj je rad posvećen ovoj drugoj skupini kompetencija i to s naglaskom na područje obrazovanja odraslih. U radu se, dakle, pokušava odgovoriti na pitanja: Kako u programima za obrazovanje i osposobljavanje odraslih omogućiti stjecanje kompetencije učiti kako se uči? Kako u programima za obrazovanje odraslih omogućiti stjecanje socijalne i građanske kompetencije? Kako pomoći i omogućiti odraslim osobama razvijanje smisla za inicijativu i poduzetništvo? Kako razvijati kulturnu svijest i kompetencije za izražavanje te svijesti? Autor razmatra didaktičke mogućnosti i rješenja oslanjanjem na strategije aktivnog i iskustvenog učenja izvan konteksta tradicionalnog razredno- predmetno-satnog modela poučavanja. Posebna se pozornost posvećuje projektnom i problemskom učenju, kroskurikularnim temama i projektima te inovativnom i transformativnom učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski