Pregled bibliografske jedinice broj: 710492
STRES I SINDROM IZGARANJA U UČITELJA RAZREDNE I PREDMETNE NASTAVE
STRES I SINDROM IZGARANJA U UČITELJA RAZREDNE I PREDMETNE NASTAVE, 2014., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 710492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
STRES I SINDROM IZGARANJA U UČITELJA RAZREDNE I PREDMETNE NASTAVE
(Stress and burnout syndrome in primary school teachers)
Autori
Kocijančić, Vana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
18.07
Godina
2014
Stranica
55
Mentor
Vasiljev Marchesi, Vanja
Ključne riječi
nastavnici; osnovna škola; Maslach upitnik; stres; sindrom sagorijevanja
(teachers; primary school; Maslach; stress; burnout syndrome)
Sažetak
Svjetska zdravstvena organizacija je stres proglasila epidemijom 21. stoljeća. Stres se može definirati kao duševno i tjelesno preopterećenje i iscrpljenost organizma. Stresor je štetni agens ili podražaj koji uzrokuje stres, a može biti fizički ( buka, hladnoća), psihički (strah, tjeskoba) ili socijalni (rat, gubitak posla). Najčešći uzrok stresa u današnje, moderno vrijeme smatra se posao. Dugotrajna izloženost psihičkim, fizičkim ili socijalnim stresorima na poslu što se ujedno može smatrati uzrokom pojave sindroma izgaranja na poslu. Stres vezan uz posao je situacija u kojoj čimbenici posla u interakciji s radnikom mijenjaju njegovo psihološko ili fiziološko stanje do te mjere da odstupa od normalnog funkcioniranja. Stres na poslu stvara pretpostavke za moždani i srčani udar, uništava mentalno zdravlje i skraćuje život. Radi navedenih stvari provelo se anonimno anketno istraživanje da bi se proučio stres među nastavnicima u osnovnim školama i da bi se na temelju rezultata anketa mogao početi shvaćati stres kod učitelja i profesora osnovnih škola. Ispitanici su bili učitelji razredne nastave i profesori predmetne nastave osnovnih škola. Ispitani su učitelji i profesori iz tri osnovne škole. Obuhvaćene su dvije prigradske škole, OŠ „Čavle“ i OŠ „ Dražice- Jelenje“ i jedna gradska škola OŠ „Centar“. Ankete je ispunilo 32 učitelja i profesora prigradskih osnovnih škola i 16 učitelja i profesora gradske osnovne škole. Namjernim odabirom su obuhvaćene dvije prigradske i jedna gradska škola radi usporedbe stresa i stresnih situacija kod nastavnika u školi u centru grada i školama u prigradu. Anketna pitanja napisana su uz pomoć literature o stresu kod učitelja i profesora osnovnih škola prema modificiranom Maslach upitniku. Rezultat provedenog anketnog istraživanja pokazao se vrlo dobrim i u gradskim i prigradskim školama. Prema rezultatima anketa može se zaključiti kako najčešći uzrok stresa u školama predstavljaju mjesečna primanja. Veći broj ispitanika ima dobar odnos s kolegama, učenicima i roditeljima učenika te se lako nose s mogućim problemima na poslu. Iz rezultata se da zaključiti kako većina nastavnika koji su sudjelovali u istraživanju su djelomično zadovoljni s poslom te većina nikad ne razmišlja o napuštanju profesije. Prevencija stresa kod učitelja i profesora osnovnih škola vrlo je važna jer se na taj način može omogućiti kvalitetan rad u odgojno-obrazovnim ustanovama i utjecati na odnose između nastavnika i učenika jer dobar odnos nastavnik-učenik može motivirati učenike u školi i ujedno omogućiti nastavnicima da posao obavljaju s još većim zadovoljstvom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita