Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 710082

Očekivane i stvarne miskoncepcije učenika u biologiji


Lukša, Žaklin; Radanović, Ines; Garašić, Diana
Očekivane i stvarne miskoncepcije učenika u biologiji // Napredak (Zagreb), 154 (2013), 4; 527-548 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 710082 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Očekivane i stvarne miskoncepcije učenika u biologiji
(Anticipated and Real Students' Misconceptions in Biology)

Autori
Lukša, Žaklin ; Radanović, Ines ; Garašić, Diana

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 154 (2013), 4; 527-548

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
identifikacija miskoncepcije; biologija; uzroci miskoncepcija; nastavnička predviđanja miskoncepcija
(identification of misconceptions; biology; causes of misconceptions; teachers' anticipation of misconceptions)

Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja učeničkih miskoncepcija u nastavnim sadržajima biologije, te utvrđivanja koliko nastavnici poznaju miskoncepcije učenika. Ukupni uzorak obuhvatio je 8691 učenika iz 41 osnovne škole i 36 gimnazija, koji su rješavali provjere znanja od 2007. do 2010. godine. Miskoncepcije su identificirane analizom frekvencije odabira odgovora po klasama ukupne uspješnosti učenika na provjeri. Dijagnosticirane miskoncepcije kategorizirane su prema uzrocima njihovog nastanka na one koje nastaju kao posljedica nerazriješenih predkoncepcija iz svakodnevnog života, zbog nerazumijevanja korištenih pojmova, zbog nerazlikovanja značenja istih pojmova u svakodnevno kontekstu i znanosti, kao posljedica primjene pogrešne analogije, kao posljedica nerazumijevanja koncepata iz fizike ili kemije, vezane uz teorije koje više ne vrijede u znanosti, kao posljedica neprimjerene informacije u udžbenicima, kao posljedica neprimjerene informacije nastavnika, zbog nerazumijevanja koncepta, uzrokovane površnim prenošenjem činjenica i sadržaja te nastale uslijed učeničkog antropocentričnog pogleda na svijet. Usporedbe miskoncepcija koje očekuju nastavnici, sakupljenih anketiranjem, s učeničkim miskoncepcijama pokazuju da su nastavnici samo djelomice svjesni problema što upućuje na potrebu daljnjih istraživanja i uključivanja rezultata u edukaciju nastavnika. Jedino se na taj način može uspješnije raditi na uklanjanju miskoncepcija, odnosno sprječavanju njihova nastanka u budućem poučavanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Žaklin Lukša (autor)

Avatar Url Ines Radanović (autor)

Avatar Url Diana Garašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lukša, Žaklin; Radanović, Ines; Garašić, Diana
Očekivane i stvarne miskoncepcije učenika u biologiji // Napredak (Zagreb), 154 (2013), 4; 527-548 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Lukša, Ž., Radanović, I. & Garašić, D. (2013) Očekivane i stvarne miskoncepcije učenika u biologiji. Napredak (Zagreb), 154 (4), 527-548.
@article{article, author = {Luk\v{s}a, \v{Z}aklin and Radanovi\'{c}, Ines and Gara\v{s}i\'{c}, Diana}, year = {2013}, pages = {527-548}, keywords = {identifikacija miskoncepcije, biologija, uzroci miskoncepcija, nastavni\v{c}ka predvi\djanja miskoncepcija}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {154}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {O\v{c}ekivane i stvarne miskoncepcije u\v{c}enika u biologiji}, keyword = {identifikacija miskoncepcije, biologija, uzroci miskoncepcija, nastavni\v{c}ka predvi\djanja miskoncepcija} }
@article{article, author = {Luk\v{s}a, \v{Z}aklin and Radanovi\'{c}, Ines and Gara\v{s}i\'{c}, Diana}, year = {2013}, pages = {527-548}, keywords = {identification of misconceptions, biology, causes of misconceptions, teachers' anticipation of misconceptions}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {154}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {Anticipated and Real Students' Misconceptions in Biology}, keyword = {identification of misconceptions, biology, causes of misconceptions, teachers' anticipation of misconceptions} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • EBSCO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font