Pregled bibliografske jedinice broj: 709931
Miskoncepcije studenata 3. i 4. godine s područja prirode i društva
Miskoncepcije studenata 3. i 4. godine s područja prirode i društva, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Odsjek za učiteljske studije (Čakovec), Zagreb
CROSBI ID: 709931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Miskoncepcije studenata 3. i 4. godine s područja prirode i društva
(Misconceptions of students 3rd and 4th years in the field of science and society)
Autori
Magić, Karmen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet, Odsjek za učiteljske studije (Čakovec)
Mjesto
Zagreb
Datum
28.10
Godina
2013
Stranica
44
Mentor
Vijtiuk, Nada ; Lukša, Žaklin
Ključne riječi
miskoncepcije; koncepti; kognitivna razina; konceptualno razumijevanje
(misconceptions; concepts; cognitive levels; conceptual understanding)
Sažetak
Rezultati brojnih istraživanja ukazuju na trajnost miskoncepcija i teškoće u njihovu ispravljanju. U ovom radu nalazi se kratki pregled karakteristika miskoncepcija, mogući uzroci njihova nastajanja te je dani pregled nekih čestih miskoncepcija u području Biologije. Osim uzroka nastajanja miskoncepcija opisani su i načini otkrivanja miskoncepcija te neke nastavne strategije za otklanjanje već postojećih miskoncepcija. Ciljevi istraživanja bili su utvrditi postoji li razlika u uspješnosti studenata na korištenom nizu pitanja ovisno o srednjoškolskom obrazovanju (broju sati iz Biologije) te ocjenama iz Biologije i Prirodoslovlja, te usporediti uspješnost odgovaranja studenata na pitanja različitih kognitivnih razina i utvrditi postojanje miskoncepcija kod studenata i usporediti ih s rezultatima učenika četvrtih razreda osnovne škole koji su odgovarali na ista pitanja. Istraživanjem je obuhvaćeno ukupno 115 studenata Učiteljskog fakulteta – Odsjeka u Čakovcu (4 godina). Korišten je niz pitanja za ispitivanje znanja konstruiran za učenike četvrtih razreda osnovne škole. Rezultati istraživanja pokazuju da nema jasne korelacije između broja sati iz Biologije koje su studenti imali tijekom srednjoškolskog obrazovanja, a ni ocjena iz predmeta Biologije te kolegija Prirodoslovlje s njihovim uspjehom u provjeri znanja. Iako su ukupni rezultati koje su studenti postigli u provjeri znanja bolji od rezultata učenika četvrtih razreda, oni su ipak ispod očekivanja obzirom da se radilo o testu namijenjenom učenicima četvrtih razreda osnovne škole. Iste miskoncepcije identificirane kod učenika javile su se i kod studenata pa se pitanje postavljeno na početku pisanja ovog rada, kako će studenti, budući nastavni poučavati učenike, ispostavilo opravdanim. Stoga ovi rezultati ukazuju na potrebu upoznavanja nastavnika s problemom miskoncepcija te strategijama za njihovo uklanjanje i sprečavanje u budućnosti. Isto tako tijekom planiranja i programiranja nastave trebalo bi više pažnje posvetiti odabiru odgovarajućih aktivnosti učenika, koje će poticati kognitivne sposobnosti učenika, a to će se postići usvajanjem viših kognitivnih razina znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb