Pregled bibliografske jedinice broj: 709652
Rezultati projekta “Programi intervencija i neki okolinski faktori edukacijskog uključivanja“
Rezultati projekta “Programi intervencija i neki okolinski faktori edukacijskog uključivanja“ // Učenik s teškoćama između škole i obitelji / Igrić, Ljiljana ; Fulgosi Masnjak, Rea ; Wagner Jakab, Ana (ur.).
Zagreb: Centar inkluzivne potpore IDEM, 2014. str. 86-98
CROSBI ID: 709652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rezultati projekta “Programi intervencija i neki okolinski faktori edukacijskog uključivanja“
(The Results of the Project "Intervention Programs and some Environmental Factors of Educational Inclusion")
Autori
Lisak, Natalija ; Igrić, Ljiljana ; Fulgosi Masnjak, Rea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Učenik s teškoćama između škole i obitelji
Urednik/ci
Igrić, Ljiljana ; Fulgosi Masnjak, Rea ; Wagner Jakab, Ana
Izdavač
Centar inkluzivne potpore IDEM
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
86-98
ISBN
978-953-98972-3-7
Ključne riječi
program, edukacijsko uključivanje, učenici s teškoćama
(program, educational inclusion, students with disabilities)
Sažetak
Ovo je istraživanje bilo usmjereno na dobivanje uvida u razredno ozračje (temeljem percipirane kompetencije učitelja za ulogu učitelja i razine njihove tolerancije), u samopoimanje učenika i razinu njihove tolerancije prema različitosti, kao i u zadovoljstvo učenika druženjem u školi, te u obiteljsko ozračje (temeljem percipirane kompetencije za roditeljsku ulogu i tolerancije roditelja, kao i sociodemografska obilježja roditelja), a u svrhu organiziranja i provedbe podrške edukacijskom uključivanju djece s teškoćama u tri eksperimentalne redovne osnovne škole u gradu Zagrebu. Dobivanjem uvida u značajke školske i obiteljske sredine koje određuju položaj i kvalitetu života djece s teškoćama u redovnom sustavu osnovnoškolskog obrazovanja, željelo se djelovati na potrebne promjene u tim sustavima s ciljem uklanjanja prepreka inkluzivnom obrazovanju. Rečeno je u skladu sa socijalnim modelom pristupa invaliditetu, koji naglašava društvenu odgovornost za nastanak invaliditeta, zbog načina na koji su osobe društveno izolirane i isključene iz potpunog sudjelovanja u društvu (Shakespeare i Watson, 2002). Na temelju rezultata provedenih istraživanja o položaju učenika s teškoćama u neposrednoj okolini te utvrđene važnosti čimbenika te okoline, na prevladavanje prepreka za edukacijsko uključivanje, opisanih u prethodnim poglavljima, definiran je cilj projekta: izraditi i primijeniti eksperimentalni model - Program „Tolerancijom do škole za sve“. On je obuhvatio tri pojedinačna programa: Program za vršnjake, Program za nastavnike (učitelje), Program za roditelje te Program poticanja asertivnog ponašanja učenika u osnovnoj školi. Svi su oni usmjereni na prevladavanje prepreka unutar najbliže socijalne okoline učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb