Pregled bibliografske jedinice broj: 709582
Stavovi učitelja prema tradicijskoj glazbi u školskom kurikulu
Stavovi učitelja prema tradicijskoj glazbi u školskom kurikulu // Dijete i estetski izričaji / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2011. str. 40-41 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 709582 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja prema tradicijskoj glazbi u školskom kurikulu
(Attitudes of teachers towards traditional music in school curriculum)
Autori
Drandić, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Dijete i estetski izričaji
/ Bacalja, Robert - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2011, 40-41
ISBN
978-953-7237-85-1
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup: Dijete i estetski izričaj
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.05.2011. - 14.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
estetske sposobnosti; glazbena kultura; glazbeno stvaralaštvo; kurikulum; tradicijska glazba; učenik; učitelj
(aesthetic capabilities; music education; musical creativity; curriculum; traditional music; student; teacher.)
Sažetak
U ovom radu se daje prikaz dijela istraživanja o stavovima učitelja u primarnom obrazovanju, prema korištenju i važnosti nastavnih sadržaja iz tradicijske glazbe Istre u kurikulumu predmeta glazbena kultura. Ovdje je izdvojen faktor „razvijanje sposobnosti“ koji predstavlja poticaj tradicijske glazbe na razvoj estetskih sposobnosti, glazbenih potencijala i glazbenog stvaralaštva učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 123 učitelja razredne nastave i učitelja glazbene kulture iz 12 osnovnih škola grada Pule. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su da faktor „razvijanje sposobnosti“ najbolju korelaciju ima s tvrdnjom „ Učenje o tradicijskoj glazbi Istre potiče i razvija učeničko glazbeno stvaralaštvo“. Analizom varijance faktora „razvoj sposobnosti“ i sociodemografskih varijabli koji definiraju učitelje: radno mjesto, smjer obrazovanja, ukupni radni staž, rad u višim ili nižim razredima, znanja iz tradicijske glazbe, te iskustvo o upoznavanju s tradicijskom glazbom, utvrdili smo da ne postoje statistički značajne razlike u stavovima učitelja prema korištenju tema i sadržaja iz tradicijske glazbe. Može se očekivati, da će učitelji kreirati vlastiti kurikulum u kontekstu većeg uključivanja tradicijske glazbe i razvoja različitih sposobnosti kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija