Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 708079

Gorko-slatko: doživljaj završetka studija sociologije i viđenje profesionalne budućnosti


Kufrin, Krešimir; Barišić, Kristina; Desović, Pero
Gorko-slatko: doživljaj završetka studija sociologije i viđenje profesionalne budućnosti // Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva "Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas" / Čaldarović, Ognjen ; Nikodem, Krunoslav ; Žažar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2013. str. 47-49 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 708079 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Gorko-slatko: doživljaj završetka studija sociologije i viđenje profesionalne budućnosti
(Bitter-Sweet: Sociology Students' Experiences Related to the End of Studying and Their Professional Expectations)

Autori
Kufrin, Krešimir ; Barišić, Kristina ; Desović, Pero

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva "Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas" / Čaldarović, Ognjen ; Nikodem, Krunoslav ; Žažar, Krešimir - Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2013, 47-49

ISBN
978-953-6552-83-2

Skup
Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva "Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.03.2013. - 23.03.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
profesionalne aspiracije i očekivanja; status sociologije kao profesije; studenti/ice sociologije; studij sociologije
(professional aspirations; sociology as profession; sociology students; study of dociology)

Sažetak
U priopćenju se prikazuje dio rezultata kvalitativnog istraživanja koje je pod radnim naslovom "Što nakon studija: aspiracije i očekivanja studenata diplomskog studija sociologije" provedeno krajem 2011. i početkom 2012. godine. Istraživanje je, uz mentorstvo predmetnog nastavnika, provelo petoro studentica/studenata diplomskog studija sociologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu u okviru izbornog kolegija "Istraživački projekt". Istraživanje je bilo dio šireg projekta u okviru kojeg su, osim navedene teme, istraživani i motivi za upis na studij sociologije te zadovoljstvo studijem. Metodološki postav istraživanja bio je oslonjen na temeljne postulate utemeljene teorije (grounded theory): respektiranje varijabilnosti unutar istraživane populacije, teorijsko uzorkovanje, metoda stalne usporedbe, kodiranje redak–po–redak te teorijsko povezivanje kategorija. Iz populacije istraživanja, koju su činili studenti i studentice diplomskog studija sociologije, odabran je uzorak od 20 studenata i studentica svih smjerova i godina studija, s kojima su provedeni polustrukturirani intervjui. Transkribirani intervjui analizirani su pomoću programskog alata MAXQDA. Ciljevi istraživanja bili su: 1. Utvrditi kako studenti doživljavaju završetak studija odnosno koje osjećaje vežu uz taj događaj. 2. Kakve su njihove profesionalne i opće aspiracije i kako procjenjuju mogućnost njihova ostvarivanja. 3. Kako – u smislu šireg okruženja u kojem će se zbivati realizacija osobnih aspiracija i preferencija – gledaju na status i ulogu sociologije u hrvatskom društvu i opći socijalni kontekst. Glavni rezultati istraživanja su sljedeći: Stjecanje magistarske diplome predstavlja točku prijelaza iz mladenaštva, koje je za većinu studenata razdoblje relativne bezbrižnosti i zaštićenosti, u "svijet odraslih", u kojem se trebaju na neki način aktualizirati suočavajući se sa "svijetom i društvom". Većina sudionika približavanje toga prijelaza doživljava negativno, sažimajući svoje osjećaje terminima "depresivno", "nesigurno", "preplašeno", "nezadovoljno", "nespremno", "pesimistično" i sličnima. Osjećaji manjeg dijela su ambivalentni: s jedne su strane radosni jer završava jedno razdoblje njihova života, dok su s druge strane tužni jer se primiče kraju "najljepše doba života" te osjećaju tremu i strah zbog neizvjesne budućnosti. Oni koji završetak studija i kasniju perspektivu doživljavaju dominantno pozitivno u izrazitoj su manjini. Negativni osjećaji vezani uz završetak studija dijelom su rezultat općeg socijalnog konteksta obilježenog krizom, neizvjesnošću i golemom nezaposlenošću. Utjecaj općeg konteksta dodatno je pojačan poteškoćama specifičnim za društvene i humanističke znanosti. No, dominantan razlog nesigurnosti i nezadovoljstva vezuje se uz osjećaj nedovoljne pripremljenosti za rad u struci, koja je pak rezultat programskih i izvedbenih manjkavosti studija i nedovoljnog truda samih studenata. U opisanoj situaciji, znatan dio studenata ne vezuje svoje profesionalne i druge aspiracije uz rad u struci. Neki pritom procjenjuju da im druga struka (u dvopredmetnom studiju) nudi bolju perspektivu nego sociologija, drugi predviđaju da će raditi poslove nevezane sa struku, a treći pak nastoje odgoditi prestanak studentskog statusa maksimalnim produživanjem trajanja studija ili upisivanjem drugog, dodatnog odnosno poslijediplomskog studija. Mogućnosti za poboljšanje profesionalne perspektive podrazumijevaju preuzimanje veće odgovornosti: studenata za vlastito obrazovanje. studija za program/izvedbu studija i posljedične kompetencije studenata te strukovnog udruženja i članova struke za njezino bolje pozicioniranje na tržištu rada i u društvu općenito.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Krešimir Kufrin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kufrin, Krešimir; Barišić, Kristina; Desović, Pero
Gorko-slatko: doživljaj završetka studija sociologije i viđenje profesionalne budućnosti // Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva "Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas" / Čaldarović, Ognjen ; Nikodem, Krunoslav ; Žažar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2013. str. 47-49 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Kufrin, K., Barišić, K. & Desović, P. (2013) Gorko-slatko: doživljaj završetka studija sociologije i viđenje profesionalne budućnosti. U: Čaldarović, O., Nikodem, K. & Žažar, K. (ur.)Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva "Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas".
@article{article, author = {Kufrin, Kre\v{s}imir and Bari\v{s}i\'{c}, Kristina and Desovi\'{c}, Pero}, year = {2013}, pages = {47-49}, keywords = {profesionalne aspiracije i o\v{c}ekivanja, status sociologije kao profesije, studenti/ice sociologije, studij sociologije}, isbn = {978-953-6552-83-2}, title = {Gorko-slatko: do\v{z}ivljaj zavr\v{s}etka studija sociologije i vi\djenje profesionalne budu\'{c}nosti}, keyword = {profesionalne aspiracije i o\v{c}ekivanja, status sociologije kao profesije, studenti/ice sociologije, studij sociologije}, publisher = {Hrvatsko sociolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kufrin, Kre\v{s}imir and Bari\v{s}i\'{c}, Kristina and Desovi\'{c}, Pero}, year = {2013}, pages = {47-49}, keywords = {professional aspirations, sociology as profession, sociology students, study of dociology}, isbn = {978-953-6552-83-2}, title = {Bitter-Sweet: Sociology Students' Experiences Related to the End of Studying and Their Professional Expectations}, keyword = {professional aspirations, sociology as profession, sociology students, study of dociology}, publisher = {Hrvatsko sociolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font