Pregled bibliografske jedinice broj: 707841
Odrednice i pokazatelji uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj
Odrednice i pokazatelji uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj // Društvena istraživanja, 23 (2014), 2; 233-257 doi:10.5559/di.23.2.02 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 707841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice i pokazatelji uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj
(Determinants and Performance Indicators of Higher Education Institutions in Croatia)
Autori
Ćukušić, Maja ; Garača, Željko ; Jadrić, Mario
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 23
(2014), 2;
233-257
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odrednice uspješnosti; pokazatelji uspješnosti; visoka učilišta; dionici visokih učilišta
(performance determinants; performance indicators; higher education institutions; higher education stakeholders)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi najvažnije odrednice i pokazatelje uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj. Iako su određeni kriteriji i sheme za unutarnje i vanjske procjene visokih učilišta široko prihvaćeni, ipak postoji potreba za prilagodbom i razvojem mehanizama za detaljniju procjenu uspješnosti na razini institucija. U anketi kojom je empirijski provjeren model ključnih odrednica i pokazatelja uspješnosti visokih učilišta sudjelovali su nastavnici i suradnici u nastavi sa četiri najveća sveučilišta u Hrvatskoj (N = 619). U skladu s trenutačnom praksom, kao ključne odrednice izdvojene su Strategija i planiranje kvalitete, Organizacija i unaprjeđenje obrazovnih procesa, Suradnja i znanstveni rad te Financijski i drugi resursi. Od pokazatelja uspješnosti – ispitanici očekivano najvažnijima smatraju stope upisanih i završenih prvostupnika, magistara i doktora znanosti, ali ističe se i važnost pokazatelja vezanih uz same procese, kao što su akreditacija, standardizacija te suradnja. Sva visoka učilišta u Hrvatskoj ove odrednice i pokazatelje mogu procijeniti prema vlastitu kontekstu i koristiti se njime za osmišljavanje i izradbu modela praćenja vlastite uspješnosti i izvještavanja dionika te konačnu primjenu sustava upravljanja institucijama visokog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences