Pregled bibliografske jedinice broj: 707642
Kontekstualni pristup dramskom tekstu u nastavi na primjeru dubrovačkih komedija 16. i 17. stoljeća
Kontekstualni pristup dramskom tekstu u nastavi na primjeru dubrovačkih komedija 16. i 17. stoljeća, 2014., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 707642 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kontekstualni pristup dramskom tekstu u nastavi na primjeru dubrovačkih komedija 16. i 17. stoljeća
(The contextual approach to a dramatic text in the class on the example of the 16th and 17th century Dubrovnik comedies)
Autori
Ćavar, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.07
Godina
2014
Stranica
238
Mentor
Pandžić, Vlado ; Stojan, Stanislava
Ključne riječi
Kontekstualni pristup; dramski tekst u nastavi; dubrovačke komedije 16. i 17. stoljeća.
(Contextual approach; dramatic text in class; Dubrovnik comedy 16th and 17th centuries.)
Sažetak
U radu se istražuje čitanje, osobito uloga prethodnog znanja u razumijevanju književnih tekstova tijekom čitanja. Polazeći od određenja čitanja kao interaktivnog procesa oblikovanja značenja i čimbenika koji utječu na razumijevanje, istraživan je utjecaj prethodnoga znanja na čitljivost književnih predložaka. Težište je pritom stavljeno na sociokulturno znanje koje čitatelju omogućuje tumačenje, uočavanje kulturološki obilježenih tekstnih sastavnica te zaključivanje o elementima koji u tekstu nisu eksplicirani. Kontekstualni je pristup oblikovan kao prijedlog pristupa dramskim tekstovima u nastavi koji može poboljšati njihovu čitljivost. Za njegovo određenje važni su pojmovi kontekstnih modela, tekstnog i situacijskog modela razumijevanja te razdvajanje konteksta na proizvodni i recepcijski. Budući da kontekstualni pristup ima primjenu u nastavi tijekom čitanja u kojima je izražena prostorna, vremenska ili neka druga razlika između proizvodnoga i recepcijskoga konteksta, tj. u čitanjima u kojima recipijentovo neraspolaganje prikladnim sociokulturnim znanjem onemogućuje adekvatno razumijevanje teksta, njegova je primjenjivost ispitana na korpusu dubrovačkih komedija 16. i 17. stoljeća. Na temelju analize izabranih književnih predložaka oblikovani su istraživački materijali za kvantitativno istraživanje u drugom razredu gimnazije. Ponajprije je ispitivano razumijevanje neprilagođenih dubrovačkih komedija 16. i 17. stoljeća, a zatim ‒ utjecaj sociokulturnog znanja na razumijevanje Držićeva Dunda Maroja, dramskog teksta koji je predviđen u Programu nastave hrvatskoga jezika za gimnazije. Rezultati su istraživanja potvrdili primjenjivost i učinkovitost kontekstualnog pristupa dramskom tekstu u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-1024 - Dramski tekst kao lingvometodički predložak (Pandžić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb