Pregled bibliografske jedinice broj: 707578
Uloga konceptualne metafore u poučavanju vokabulara kod videćih i slijepih učenika engleskog jezika
Uloga konceptualne metafore u poučavanju vokabulara kod videćih i slijepih učenika engleskog jezika // Metafore koje istražujemo: suvremeni uvidi u konceptualnu metaforu / Stanojević, Mateusz-Milan (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2014. str. 255-277
CROSBI ID: 707578 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga konceptualne metafore u poučavanju vokabulara kod videćih i slijepih učenika engleskog jezika
(The role of conceptual metaphor in teaching vocabulary to sighted and blind learners of English)
Autori
Geld, Renata ; Tadić, Tomislav ; Stanojević, Mateusz-Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Metafore koje istražujemo: suvremeni uvidi u konceptualnu metaforu
Urednik/ci
Stanojević, Mateusz-Milan
Izdavač
Srednja Europa
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
255-277
ISBN
978-953-7963-12-5
Ključne riječi
konceptualna metafora, slijepi, slabovidni, frazemi, strateško konstruiranje, sociokonstruktivističke teorije učenja
(conceptual metaphor, blind, partially sighted, idioms, strategic construal, socio-constructivist theories of learning)
Sažetak
U radu raspravljamo o ulozi konceptualne metafore pri retenciji frazema kod učenja engleskog kao stranog jezika. Konceptualna metafora ima učinak na retenciju oblika i značenja figurativnih izraza, što potvrđuje i naše istraživanje provedeno na uzorku slijepih i slabovidnih te videćih hrvatskih srednjoškolaca, učenika engleskog jezika. Taj je rezultat u skladu s tvrdnjom da konceptualna metafora omogućuje duboko procesiranje frazema, pri čemu je ključno osvješćivanje konceptualne metafore kao načina strateškog konstruiranja jezičnih izraza. U radu se upozorava da konceptualna metafora u nastavi nije "čarobni" mehanizam koji će riješiti sve probleme učenja i poučavanja frazema, nego valja imati na umu da proces poučavanja i učenja stranog jezika ovisi i o brojnim drugim čimbenicima. Stoga u radu zagovaramo induktivni pristup, koji će potaknuti višestruko kodiranje i samostalno postavljanje hipoteza, što je u skladu sa sociokonstruktivističkim teorijama učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301049-1047 - Teorijska kognitivno lingvistička istraživanja hrvatskoga i drugih jezika (Žic Fuchs, Milena, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb