Pregled bibliografske jedinice broj: 706392
Konceptualno modeliranje kao podrška razvoju informacijskog sustava e-obrazovanja
Konceptualno modeliranje kao podrška razvoju informacijskog sustava e-obrazovanja // Contemporary Issues in Economy and Technology, CIET 2014
Split: Sveučilište u Splitu ; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, 2014. str. 420-430 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 706392 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konceptualno modeliranje kao podrška razvoju
informacijskog sustava e-obrazovanja
(Conceptual modelling as support for e-learning
information system development)
Autori
Klarin, Karmen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Contemporary Issues in Economy and Technology, CIET 2014
/ - Split : Sveučilište u Splitu ; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, 2014, 420-430
ISBN
978-953-7220-15-0
Skup
Contemporary Issues in Economy and Technology, CIET 2014
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 19.06.2014. - 21.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
e-obrazovanje ; informacijski sustav ; ontologija
(e-learning ; information system ; ontology)
Sažetak
Danas u procesu obrazovanja veliku ulogu ima i intenzitet razvoja modernih tehnologija. Programska podrška je alat u sustavu obrazovanja koji pruža mogućnost standardizacije kao važnog preduvjeta za fenomene poput kontinuiranog porasta broja učenika i studenata, međunarodne mobilnosti, izazova učenja na daljinu, programa cjeloživotnog obrazovanja. Uz to, populacija učenika i studenata biva raznolika pa su prisutni i različiti aspekti znanja poput jezičnih, kulturoloških, organizacijskih, ekonomskih i slično. Zato razvoj i implementacija sustava obrazovanja zahtijeva mogućnosti dijeljenja i ponovnog korištenja programske podrške i znanja, a s ciljem efikasne organizacije i skladištenja podataka, dobre komunikacije i razmjene podataka, te kvalitetne organizacije i upravljanja tim znanjem. Taj cilj je u procesu razvoja programske podrške moguće proširiti s ontologijom. Ontološko inženjerstvo pruža podršku u konceptualnom modeliranju sustava, načinu prikaza znanja zadanog područja i izradi komponenti programskih rješenja. Tema ovog rada je područje obrazovanja, gdje je prikazan okvir za izgradnju ontologije u sustavu obrazovanja za potrebe odvijanja i praćenja nastavnog procesa. Zadani su opseg i cilj projekta razvoja ontologije, te je specificirano područje za koje se izrađuje ontologija obrazovanja. Napravljen je konceptualni model koji se sastoji od koncepata i njihovih instanci, veza među konceptima, te pravila, ograničenja i aksioma. Izvršena je provjera strukture konceptualnog modela pomoću pitanja o sposobnosti koja su zadana na početku u specifikaciji ontologije. Ova pitanja i elementi nastavnog programa i sudionika nastavnog procesa trebaju potvrditi ispravnost modela. Odabran je RDF/OWL ontološki jezik u kome su prikazani primjeri formalnog zapisa ontologije. Na kraju su naglašene prednosti i poboljšanja koja pruža ontološko inženjerstvo u razvoju informacijskih sustava, a na koje ukazuje navedeni primjer i odabrana tehnika modeliranja sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije
Profili:
Karmen Klarin
(autor)