Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 706392

Konceptualno modeliranje kao podrška razvoju informacijskog sustava e-obrazovanja


Klarin, Karmen
Konceptualno modeliranje kao podrška razvoju informacijskog sustava e-obrazovanja // Contemporary Issues in Economy and Technology, CIET 2014
Split: Sveučilište u Splitu ; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, 2014. str. 420-430 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 706392 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konceptualno modeliranje kao podrška razvoju informacijskog sustava e-obrazovanja
(Conceptual modelling as support for e-learning information system development)

Autori
Klarin, Karmen

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Contemporary Issues in Economy and Technology, CIET 2014 / - Split : Sveučilište u Splitu ; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, 2014, 420-430

ISBN
978-953-7220-15-0

Skup
Contemporary Issues in Economy and Technology, CIET 2014

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 19.06.2014. - 21.06.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
e-obrazovanje ; informacijski sustav ; ontologija
(e-learning ; information system ; ontology)

Sažetak
Danas u procesu obrazovanja veliku ulogu ima i intenzitet razvoja modernih tehnologija. Programska podrška je alat u sustavu obrazovanja koji pruža mogućnost standardizacije kao važnog preduvjeta za fenomene poput kontinuiranog porasta broja učenika i studenata, međunarodne mobilnosti, izazova učenja na daljinu, programa cjeloživotnog obrazovanja. Uz to, populacija učenika i studenata biva raznolika pa su prisutni i različiti aspekti znanja poput jezičnih, kulturoloških, organizacijskih, ekonomskih i slično. Zato razvoj i implementacija sustava obrazovanja zahtijeva mogućnosti dijeljenja i ponovnog korištenja programske podrške i znanja, a s ciljem efikasne organizacije i skladištenja podataka, dobre komunikacije i razmjene podataka, te kvalitetne organizacije i upravljanja tim znanjem. Taj cilj je u procesu razvoja programske podrške moguće proširiti s ontologijom. Ontološko inženjerstvo pruža podršku u konceptualnom modeliranju sustava, načinu prikaza znanja zadanog područja i izradi komponenti programskih rješenja. Tema ovog rada je područje obrazovanja, gdje je prikazan okvir za izgradnju ontologije u sustavu obrazovanja za potrebe odvijanja i praćenja nastavnog procesa. Zadani su opseg i cilj projekta razvoja ontologije, te je specificirano područje za koje se izrađuje ontologija obrazovanja. Napravljen je konceptualni model koji se sastoji od koncepata i njihovih instanci, veza među konceptima, te pravila, ograničenja i aksioma. Izvršena je provjera strukture konceptualnog modela pomoću pitanja o sposobnosti koja su zadana na početku u specifikaciji ontologije. Ova pitanja i elementi nastavnog programa i sudionika nastavnog procesa trebaju potvrditi ispravnost modela. Odabran je RDF/OWL ontološki jezik u kome su prikazani primjeri formalnog zapisa ontologije. Na kraju su naglašene prednosti i poboljšanja koja pruža ontološko inženjerstvo u razvoju informacijskih sustava, a na koje ukazuje navedeni primjer i odabrana tehnika modeliranja sustava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije

Profili:

Avatar Url Karmen Klarin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Klarin, Karmen
Konceptualno modeliranje kao podrška razvoju informacijskog sustava e-obrazovanja // Contemporary Issues in Economy and Technology, CIET 2014
Split: Sveučilište u Splitu ; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, 2014. str. 420-430 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Klarin, K. (2014) Konceptualno modeliranje kao podrška razvoju informacijskog sustava e-obrazovanja. U: Contemporary Issues in Economy and Technology, CIET 2014.
@article{article, author = {Klarin, Karmen}, year = {2014}, pages = {420-430}, keywords = {e-obrazovanje, informacijski sustav, ontologija}, isbn = {978-953-7220-15-0}, title = {Konceptualno modeliranje kao podr\v{s}ka razvoju informacijskog sustava e-obrazovanja}, keyword = {e-obrazovanje, informacijski sustav, ontologija}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Splitu ; Sveu\v{c}ili\v{s}ni odjel za stru\v{c}ne studije Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Klarin, Karmen}, year = {2014}, pages = {420-430}, keywords = {e-learning, information system, ontology}, isbn = {978-953-7220-15-0}, title = {Conceptual modelling as support for e-learning information system development}, keyword = {e-learning, information system, ontology}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Splitu ; Sveu\v{c}ili\v{s}ni odjel za stru\v{c}ne studije Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font