Pregled bibliografske jedinice broj: 705916
Načelno rješenje sustava upravljanja tokovima energije električke mikromreže naftnog bušnog postrojenja
Načelno rješenje sustava upravljanja tokovima energije električke mikromreže naftnog bušnog postrojenja, 2014., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 705916 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Načelno rješenje sustava upravljanja tokovima energije električke mikromreže naftnog bušnog postrojenja
(Principal solution of energy management system for the oil drilling rig electrical microgrid)
Autori
Medić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
17.07
Godina
2014
Stranica
126
Mentor
Pavković, Danijel
Neposredni voditelj
Pavković, Danijel
Ključne riječi
Upravljanje tokovima energije; naftno bušaće postrojenje; dieselski agregat; potrošnja goriva; natrij-sumpor baterije; ultrakondenzatori; regulacija stanja napunjenosti
(Energy management; oil drilling rig; diesel generator; fuel consumption; sodium-sulfur batteries; ultracapacitors; state-of-charge control)
Sažetak
Lokalna električka mreža naftnog bušaćeg postrojenja karakterizirana je izrazito varijabilnim profilom opterećenja koji može nastati uslijed sporadičnog ukapčanja i iskapčanja potrošača velike snage, koji ne moraju uvijek raditi u optimalnoj radnoj točki karakteriziranoj povoljnim iznosom faktora snage. Stoga je potrebno je osigurati dodatno napajanje mreže jalovom snagom, na primjer iz baterijsko-ultrakondenzatorskog sustava za pohranu energije, koji je potrebno dimenzionirati za potrebe pokrivanja kratkotrajnih vršnih opterećenja (tipično do 800 kVA i trajanja do 15 minuta). Na taj način se može se smanjiti ukupna potrošnja energije, odnosno racionalizirati rad dieselskih agregata lokalnog postrojenja za proizvodnju električke energije, poglavito kroz smanjenje potrošnje dieselskog goriva. Kako bi se navedeni sustavi za pohranu električne energije mogli uspješno integrirati u lokalnu mrežu bušaćeg postrojenja potrebno ih je opremiti pretvaračima snage putem kojih se vrši upravljanje tokovima snage, a što uključuje i regulatore stanja napunjenosti baterije i ultrakondenzatora. Učinkovitost predloženih sustava za regulaciju stanja napunjenosti provjerena je simulacijama na računalu. Također je izvršena procjena potencijala uštede dieselskog goriva cjelokupnog sustava upravljanja tokovima energije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
120-0361621-1896 - MODELIRANJE I UPRAVLJANJE HIBRIDNIM VOZILIMA (Petrić, Joško, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Danijel Pavković
(mentor)