Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 705897

Reklamni slogani: ideološki instrumenti u kreiranju novih identiteta


Jozić, Ivana; Mahmutović, Alisa
Reklamni slogani: ideološki instrumenti u kreiranju novih identiteta // Bosna franciscana : časopis Franjevačke teologije Sarajevo, 1 (2014), 40; 45-59 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 705897 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Reklamni slogani: ideološki instrumenti u kreiranju novih identiteta
(Advertisement slogans: ideological instruments in the creation of new identities)

Autori
Jozić, Ivana ; Mahmutović, Alisa

Izvornik
Bosna franciscana : časopis Franjevačke teologije Sarajevo (1330-7487) 1 (2014), 40; 45-59

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
reklamni diskurs; neoliberalni kapitalizam; konzumerizam; ideologija; identitet; javna komunikacija; retorika
(advertisement discourse; neoliberal capitalism; consumerism; ideology; identity; public communication; rhetoric)

Sažetak
Rad polazi od reklamnog teksta kao povlaštenog oblika društvenog diskursa koji interaktivnim putem projicira različita značenja. U radu se koristi komparativni pristup jer se ovdje, bez obzira na velike sličnosti, ipak radi o različitim kulturama koje karakteriziraju različite lingvističke i društveno-političke prilike. Za razliku od Hrvatske koja je u Europskoj Uniji, Bosna i Hercegovina je etnički, politički i socijalno potpuno podijeljeno društvo bez velikih izgleda za skore promjene. Međutim, ono što povezuje ovaj dio Europe s ostatkom svijeta, a i međusobno, upravo je životni stil kojemu ljudi teže ili ga žive, potrebe i želje utemeljene na ideologiji neoliberalizma i konzumerizma, a koje su, u velikoj mjeri, kreirane u reklamnom diskursu. Rad se usredotočava na lingvističke manifestacije i strategije na kojima se uspješno zasniva kolektivna obmana koja skriva neprimjetne ideološke procese. Budući da u reklamnom diskursu nema riječi iz "vedra neba", pokušat ćemo rasvijetliti ključne lingvističke koncepte nužne u analizi ovoga tipa. Upravo ti koncepti predstavljaju jedno od najznačajnijih područja istraživanja odnosa jezika i ideologije. Polazi se od pretpostavke da takav diskurs, uvelike ideološki ostvaren, bitno utječe na ljudsko ponašanje, pojedinačno i kolektivno. Drugim riječima, reklamni slogani postali su važni ideološki instrumenti za kreiranje novih identiteta na ovim prostorima ; u prvom redu - identiteta potrošača, a onda i drugih, osobito onih koji doprinose ovom najnužnijem za opstanak i funkcioniranje neoliberalizma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Ivana Jozić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jozić, Ivana; Mahmutović, Alisa
Reklamni slogani: ideološki instrumenti u kreiranju novih identiteta // Bosna franciscana : časopis Franjevačke teologije Sarajevo, 1 (2014), 40; 45-59 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Jozić, I. & Mahmutović, A. (2014) Reklamni slogani: ideološki instrumenti u kreiranju novih identiteta. Bosna franciscana : časopis Franjevačke teologije Sarajevo, 1 (40), 45-59.
@article{article, author = {Jozi\'{c}, Ivana and Mahmutovi\'{c}, Alisa}, year = {2014}, pages = {45-59}, keywords = {reklamni diskurs, neoliberalni kapitalizam, konzumerizam, ideologija, identitet, javna komunikacija, retorika}, journal = {Bosna franciscana : \v{c}asopis Franjeva\v{c}ke teologije Sarajevo}, volume = {1}, number = {40}, issn = {1330-7487}, title = {Reklamni slogani: ideolo\v{s}ki instrumenti u kreiranju novih identiteta}, keyword = {reklamni diskurs, neoliberalni kapitalizam, konzumerizam, ideologija, identitet, javna komunikacija, retorika} }
@article{article, author = {Jozi\'{c}, Ivana and Mahmutovi\'{c}, Alisa}, year = {2014}, pages = {45-59}, keywords = {advertisement discourse, neoliberal capitalism, consumerism, ideology, identity, public communication, rhetoric}, journal = {Bosna franciscana : \v{c}asopis Franjeva\v{c}ke teologije Sarajevo}, volume = {1}, number = {40}, issn = {1330-7487}, title = {Advertisement slogans: ideological instruments in the creation of new identities}, keyword = {advertisement discourse, neoliberal capitalism, consumerism, ideology, identity, public communication, rhetoric} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Central and East European Online Library - CEEOL





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font