Pregled bibliografske jedinice broj: 705275
Stvarne biološke karakteristike životinja i osobine prikazane u poznatim dječjim bajkama
Stvarne biološke karakteristike životinja i osobine prikazane u poznatim dječjim bajkama, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 705275 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stvarne biološke karakteristike životinja i osobine prikazane u poznatim dječjim bajkama
(The actual biological characteristics and traits of animals shown in the famous children's fairy tales)
Autori
Junušić, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
11.07
Godina
2014
Stranica
50
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Majdenić, Valentina
Ključne riječi
ekološki odgoj; vuk; briga o okolišu; Crvenkapica
(ecological education; wolf; care about the environment; Little Red Riding Hood)
Sažetak
U današnje vrijeme sve se više spominju ekološki odgoj i održivi razvoj te obrazovanje za isto. Razvijanje ekološke svijesti postalo je glavni cilj kako odgojitelja i učitelja tako i roditelja. No moramo priznati kako taj cilj danas nije lako ostvariti. Žureći za ispunjenjem svakodnevnih obveza i sami ponekad zaboravljamo na okoliš i koliku štetu možemo prouzročiti onečišćujući ga. Zato je potrebno od najranije dobi čovjeka učiti i poticati na brigu i obraćanje pozornosti na živi i neživi svijet oko nas. Upravo potaknuta ovim činjenicama, odlučila sam se za temu svog diplomskog rada „Stvarne biološke karakteristike životinja i osobine prikazane u poznatim dječjim bajkama“. Cilj ovog diplomskog rada bio je istražiti koliko djeca poznaju stvarne biološke karakteristike vuka, a koliko na određivanje njegovih osobina utječu poznate dječje bajke. Zadatak koji sam odredila kao važniji bio je utvrditi smatraju li djeca vuka ugroženom vrstom u svijetu i utječe li ponašanje vuka u pojedinoj slikovnici na njihovo mišljenje. Samim time htjela sam potaknuti djecu na razmišljanje o načinu na koji živimo i kako svojim nepromišljenim ponašanjem katkad štetimo i ostalim stanovnicima naše Zemlje iako toga nismo ni svjesni. Nakon ispričanih priča „Crvenkapica“ i „Suvremena Crvenkapica“ djeca su odgovarala na pitanja o vuku. Rezultati su pokazali kako različito ponašanje i opisivanje vuka u dvije priče utječe na dječje određivanje njegovih osobina. Sva djeca su za prvu priču rekla kako je vuk zao i loš, dok im je u drugoj priči vuk dobar i lijep. Također su dali različite odgovore na pitanje o ugroženosti vuka u svijetu, odgovorivši nakon prve priče kako vukova ima dosta i kako nisu ugroženi. Čuvši drugu priču, drugačije su odgovorili. Rekli su kako vukova zapravo ima malo, a nastave li ljudi živjeti kao suvremena Crvenkapica i njih će nestati zbog gladi ili zagađenosti okoliša u kojem žive. Samim time što su razmislili i ponudili drugačiji odgovor nakon druge priče, smatram kako sam potaknula razvoj njihove ekološke svijesti te samim time, malim dijelom, pomogla u očuvanju našeg okoliša.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek