Pregled bibliografske jedinice broj: 704585
Sociološki pristup robnim markama
Sociološki pristup robnim markama, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 704585 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sociološki pristup robnim markama
(Sociological Approach to Brands)
Autori
Zadravec, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
11.07
Godina
2014
Stranica
39
Mentor
Peračković, Krešimir
Ključne riječi
robne marke; potrošačko društvo; potrošačka kultura; konzumerizam
(brands; consumer society; consumer culture; consumerism)
Sažetak
Sociološki pristup robnim markama je prije svega kritički orijentiran, čije se uporište nalazi u djelima Naomi Klein i Gillesa Lipovetskog. Klein smatra kako su nastanku robnih maraka pridonijele liberalizacija tržišta i industrijska revolucija praćena masovnom proizvodnjom roba. Zbog ideje veće zarade na proizvodima, razvitkom marketinga, pojavila se izgradnja imidža branda, temeljenog na njegovom logu. Velik efekt u nužnosti i poželjnosti robne marke imalo je također sponzoriranje. Umjesto robe, počele su se prodavati ideje, skupovi vrijednosti, stil, stav, izgled. S druge strane, Lipovetsky smatra kako se žudeći za robnim markama sve više promovirao obrazac potrošnje individualističkog tipa, odnosno središnje mjesto zauzimaju težnje ugodi i traženje boljeg života za sebe i svoje bližnje - hedonizam. Prema tome, svakim se danom potrošnja sve više javlja u funkciji individualnih ciljeva, ukusa i kriterija, koju autor označava epohom hiperpotrošnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Krešimir Peračković
(mentor)