Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 704585

Sociološki pristup robnim markama


Zadravec, Ana
Sociološki pristup robnim markama, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


CROSBI ID: 704585 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sociološki pristup robnim markama
(Sociological Approach to Brands)

Autori
Zadravec, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
11.07

Godina
2014

Stranica
39

Mentor
Peračković, Krešimir

Ključne riječi
robne marke; potrošačko društvo; potrošačka kultura; konzumerizam
(brands; consumer society; consumer culture; consumerism)

Sažetak
Sociološki pristup robnim markama je prije svega kritički orijentiran, čije se uporište nalazi u djelima Naomi Klein i Gillesa Lipovetskog. Klein smatra kako su nastanku robnih maraka pridonijele liberalizacija tržišta i industrijska revolucija praćena masovnom proizvodnjom roba. Zbog ideje veće zarade na proizvodima, razvitkom marketinga, pojavila se izgradnja imidža branda, temeljenog na njegovom logu. Velik efekt u nužnosti i poželjnosti robne marke imalo je također sponzoriranje. Umjesto robe, počele su se prodavati ideje, skupovi vrijednosti, stil, stav, izgled. S druge strane, Lipovetsky smatra kako se žudeći za robnim markama sve više promovirao obrazac potrošnje individualističkog tipa, odnosno središnje mjesto zauzimaju težnje ugodi i traženje boljeg života za sebe i svoje bližnje - hedonizam. Prema tome, svakim se danom potrošnja sve više javlja u funkciji individualnih ciljeva, ukusa i kriterija, koju autor označava epohom hiperpotrošnje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Krešimir Peračković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zadravec, Ana
Sociološki pristup robnim markama, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
Zadravec, A. (2014) 'Sociološki pristup robnim markama', diplomski rad, preddiplomski, Hrvatski studiji, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Zadravec, Ana}, year = {2014}, pages = {39}, keywords = {robne marke, potro\v{s}a\v{c}ko dru\v{s}tvo, potro\v{s}a\v{c}ka kultura, konzumerizam}, title = {Sociolo\v{s}ki pristup robnim markama}, keyword = {robne marke, potro\v{s}a\v{c}ko dru\v{s}tvo, potro\v{s}a\v{c}ka kultura, konzumerizam}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Zadravec, Ana}, year = {2014}, pages = {39}, keywords = {brands, consumer society, consumer culture, consumerism}, title = {Sociological Approach to Brands}, keyword = {brands, consumer society, consumer culture, consumerism}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font