Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 704551

Uspješnost opskrbnih lanaca tradicijskih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda – percepcija članova lanca


Mesić, Željka
Uspješnost opskrbnih lanaca tradicijskih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda – percepcija članova lanca, 2014., doktorska disertacija, Agronomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 704551 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uspješnost opskrbnih lanaca tradicijskih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda – percepcija članova lanca
(Supply chain performance of traditional agri-food products – chain members perception)

Autori
Mesić, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Agronomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
15.05

Godina
2014

Stranica
156

Mentor
Cerjak, Marija

Ključne riječi
opskrbni lanci; tradicijski poljoprivredno – prehrambeni proizvodi; uspješnost; poslovni odnosi
(supply chain; traditional food products; performance; relationship measure)

Sažetak
Proizvođači tradicijskih poljoprivredno - prehrambenih proizvoda (TPPP) u Hrvatskoj često nemaju financijske i/ili organizacijske mogućnosti da samostalno nastupe na tržištu zbog čega je radi poboljšanja konkurentnosti njihovih proizvoda važno da se uključe u opskrbne lance. Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi percipiranu uspješnost opskrbnih lanaca TPPP, te utvrditi utjecaj vrste žarišne tvrtke (zadruge/obrti i trgovačka društva) i odnosa između članova opskrbnih lanaca na percipiranu uspješnost opskrbnih lanaca TPPP. Anketno istraživanje je provedeno na opskrbnim lancima TPPP i to na uzorku od 189 članova lanaca, od toga 65 ispitanika iz žarišnih tvrtki, 62 dobavljača i 62 kupca. Za mjerenje percipirane uspješnosti korišten je mjerni instrument kojeg su razvili Gellynick i sur. (2008). Odnosi među članovima lanca su mjereni pomoću osam varijabli odnosa (povjerenje, privrženost, ekonomsko zadovoljstvo, moć nagrađivanja i prisile, reputacija i konflikt). Pomoću klaster analize utvrđeno je da postoje opskrbni lanci niske, srednje i visoke uspješnosti. Anova test je pokazao da vrsta žarišne tvrtke ne utječe na uspješnost opskrbnih lanaca TPPP. Pomoću regresijske analize je utvrđeno da poslovni odnosi utječu na uspješnost opskrbnih lanaca, pri čemu viši stupanj povjerenja, privrženosti, ekonomskog zadovoljstva, reputacija i moć nagrađivanja utječu pozitivno dok viši stupanj moći prisile i konflikta utječu negativno na percipiranu uspješnost opskrbnih lanaca TPPP. Znanstveni doprinos disertacije ogleda se u validaciji mjernih instrumenata za mjerenje percipirane uspješnosti i kvalitete poslovnih odnosa u opskrbnim lancima TPPP.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marija Cerjak (mentor)

Avatar Url Željka Mesić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mesić, Željka
Uspješnost opskrbnih lanaca tradicijskih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda – percepcija članova lanca, 2014., doktorska disertacija, Agronomski fakultet, Zagreb
Mesić, Ž. (2014) 'Uspješnost opskrbnih lanaca tradicijskih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda – percepcija članova lanca', doktorska disertacija, Agronomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mesi\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2014}, pages = {156}, keywords = {opskrbni lanci, tradicijski poljoprivredno – prehrambeni proizvodi, uspje\v{s}nost, poslovni odnosi}, title = {Uspje\v{s}nost opskrbnih lanaca tradicijskih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda – percepcija \v{c}lanova lanca}, keyword = {opskrbni lanci, tradicijski poljoprivredno – prehrambeni proizvodi, uspje\v{s}nost, poslovni odnosi}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mesi\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2014}, pages = {156}, keywords = {supply chain, traditional food products, performance, relationship measure}, title = {Supply chain performance of traditional agri-food products – chain members perception}, keyword = {supply chain, traditional food products, performance, relationship measure}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font