Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 704215

Uvjerenja studentica učiteljskoga fakulteta o ulozi učitelja, učenika i poučavanju


Domović, Vlatka; Vizek Vidović, Vlasta
Uvjerenja studentica učiteljskoga fakulteta o ulozi učitelja, učenika i poučavanju // Sociologija i prostor, 51 (2013), 3(197); 493-508 doi:10.5673/sip.51.3.3 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 704215 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uvjerenja studentica učiteljskoga fakulteta o ulozi učitelja, učenika i poučavanju
(Understanding the Role of Teachers, Learners and Teaching – Beliefs of Students at the Faculty of Teacher Education)

Autori
Domović, Vlatka ; Vizek Vidović, Vlasta

Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 51 (2013), 3(197); 493-508

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učiteljska uvjerenja o poučavanju ; profesionalni identitet učitelja ; percepcija
(teacher professional beliefs ; teacher identity ; perception of teacher/ learner role)

Sažetak
Profesionalna uvjerenja, kao jezgro profesionalnoga identiteta učitelja, u značajnoj mjeri usmjeruju svakodnevnu učiteljsku praksu u školama. S obzirom na novije spoznaje o otpornosti intuitivnih uvjerenja budućih učitelja na obrazovne utjecaje tijekom inicijalnoga obrazovanja, provedeno je komparativno istraživanje na uzorku studentica prve (N = 205) i završne godine učiteljskih studija (N = 95) u Zagrebu, Zadru i Rijeci kako bi se provjerilo postoje li razlike između tih dviju skupina u shvaćanju uloge učitelja i učenika, kao i u temeljnim uvjerenjima o prirodi poučavanja. U istraživanju je primijenjen kvalitativni i kvantitativni pristup, pri čemu je percepcija uloge učitelja i učenika ispitana tehnikom metafora, dok su uvjerenja o prirodi poučavanja ispitana primjenom Upitnika o pristupima poučavanju (Trigwelli Prosser, 2006.). Analiza kvalitativnih podataka pokazala je da je kod obje skupine u percepciji uloge učitelja dominantna bila orijentacija brižnosti (učitelj kao roditelj ili prijatelj), dok je u percepciji uloge učenika bila dominantna bihevioristička orijentacija (učenik kao spužva) bez obzira na činjenicu da se jedna skupina sudionica nalazila u završnoj fazi inicijalnoga obrazovanja. S druge strane analiza uvjerenja o poučavanju pokazala je da obje skupine visoko procjenjuju važnost usmjerenosti prema učeniku i učenju, što ukazuje na odmak od njihovih uvjerenja o ulozi učitelja i učenika identificiranih u analizi metafora. U raspravi se ističe kako bi jedan od glavnih zadataka obrazovanja učitelja trebao biti osvještavanje ovih diskrepancija te transformacija intuitivnih uvjerenja temeljenih na ranom osobnom obrazovnom iskustvu u znanstveno utemeljena shvaćanja o učenju i poučavanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlasta Vizek Vidović (autor)

Avatar Url Vlatka Domović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Domović, Vlatka; Vizek Vidović, Vlasta
Uvjerenja studentica učiteljskoga fakulteta o ulozi učitelja, učenika i poučavanju // Sociologija i prostor, 51 (2013), 3(197); 493-508 doi:10.5673/sip.51.3.3 (recenziran, članak, znanstveni)
Domović, V. & Vizek Vidović, V. (2013) Uvjerenja studentica učiteljskoga fakulteta o ulozi učitelja, učenika i poučavanju. Sociologija i prostor, 51 (3(197)), 493-508 doi:10.5673/sip.51.3.3.
@article{article, author = {Domovi\'{c}, Vlatka and Vizek Vidovi\'{c}, Vlasta}, year = {2013}, pages = {493-508}, DOI = {10.5673/sip.51.3.3}, keywords = {u\v{c}iteljska uvjerenja o pou\v{c}avanju, profesionalni identitet u\v{c}itelja, percepcija}, journal = {Sociologija i prostor}, doi = {10.5673/sip.51.3.3}, volume = {51}, number = {3(197)}, issn = {1846-5226}, title = {Uvjerenja studentica u\v{c}iteljskoga fakulteta o ulozi u\v{c}itelja, u\v{c}enika i pou\v{c}avanju}, keyword = {u\v{c}iteljska uvjerenja o pou\v{c}avanju, profesionalni identitet u\v{c}itelja, percepcija} }
@article{article, author = {Domovi\'{c}, Vlatka and Vizek Vidovi\'{c}, Vlasta}, year = {2013}, pages = {493-508}, DOI = {10.5673/sip.51.3.3}, keywords = {teacher professional beliefs, teacher identity, perception of teacher/ learner role}, journal = {Sociologija i prostor}, doi = {10.5673/sip.51.3.3}, volume = {51}, number = {3(197)}, issn = {1846-5226}, title = {Understanding the Role of Teachers, Learners and Teaching – Beliefs of Students at the Faculty of Teacher Education}, keyword = {teacher professional beliefs, teacher identity, perception of teacher/ learner role} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font