Pregled bibliografske jedinice broj: 703969
Sličnosti prometne signalizacije i vizualnog menadžmenta u poslovanju
Sličnosti prometne signalizacije i vizualnog menadžmenta u poslovanju // Collection of papers XXI International Scientific Symposium - Transport Systems 2014 / Rotim, Franko (ur.).
Zagreb: Hrvatsk znanstveno društvo za promet, 2014. str. 164-170 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 703969 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sličnosti prometne signalizacije i vizualnog menadžmenta u poslovanju
(Similarities between traffic signs and visual management)
Autori
Erceg, Aleksandar ; Dotlić, Predrag ; Činčurak Erceg, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Collection of papers XXI International Scientific Symposium - Transport Systems 2014
/ Rotim, Franko - Zagreb : Hrvatsk znanstveno društvo za promet, 2014, 164-170
Skup
XXI International Scientific Symposium - Transport Systems 2014
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.04.2014. - 25.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
promet ; prometna signalizacija ; vizualni menadžment
(traffic ; traffic signs ; visual management)
Sažetak
Prometna se signalizacija koristi kako bi sudionicima u prometu prenijela obavijesti koje se tiču trenutnog ili budućeg stanja u prometu te preporučenom ili obveznom načinu ponašanja. Potreba za unificiranjem i pojednostavljenjem znakova najviše je izražena u zemljama s velikom gustoćom prometa. Unatoč nastojanjima za što većom univerzalnošću zbog brojnih tehničkih, ekonomskih i političkih razloga nije došlo do potpune globalne ujednačenosti prometnih znakova. Tako danas u svijetu postoji nekoliko sustava znakova koji kombiniraju upotrebu pisanih riječi i simbola. Vizualni menadžment predstavlja prikazivanje važnih informacija na način koji omogućuje trenutni i nedvojbeni uvid u status operacija u poslovanju te se može koristi u poslovanju cijele tvrtke, u cilju boljeg i jednostavnijeg upoznavanja zaposlenih s određenim promjenama, aktivnostima, rezultatima i svim ostalim važnim aspektima poslovanja. Upotreba alata vizualnog menadžmenta u poslovanja mora biti kreirana i provedena na način da podupire sigurnosnu politiku menadžmenta te promovira poslovnu strategiju, misiju, viziju i ciljeve tvrtke. No najznačajnije opravdanje korištenja vizualnog menadžmenta u poslovanju krije se u potencijalu koji se može iskoristiti kroz usklađen tok proizvodnje te kretanja svih zaliha i resursa kroz procese tvrtke. Osnovna sličnost između vizualnog menadžmenta i prometne signalizacije može se prikazati analogijom između upravljanja proizvodnjom i autoceste. Autocesta je vizualno strukturirana te možemo reći da sama sobom upravlja korištenjem znakova i signala. To je upravo ono što vizualni menadžment nastoji postići u poslovanju korištenjem različitih alata i metoda. Vizualni menadžment u poslovanju osigurava jednostavnije i lakše upravljanje poslovanjem, a prema korištenoj metodologiji vrlo je sličan prometnoj signalizaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pravo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek,
Pravni fakultet, Osijek