Pregled bibliografske jedinice broj: 703829
Dječji glazbeni folklor
Dječji glazbeni folklor, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 703829 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječji glazbeni folklor
(Children's musical folklore)
Autori
Lučić, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
03.07
Godina
2014
Stranica
42
Mentor
Šulentić Begić, Jasna
Ključne riječi
dječji glazbeni folklor; učenici mlađe školske dobi; folklorna društva
(children's musical folklore; students under school age; folklore society)
Sažetak
Dječji glazbeni folklor dio je cjelokupnog dječjeg folklora kojem pripadaju brojalice, uspavanke, dječje pjesme, dječje igre s pjevanjem, dječji narodni plesovi i dječji narodni instrumenti. Brojalice su najčešće plod dječje mašte i često nemaju smisla te služe odabiru igrača u nekoj igri. Uspavanke su i danas vrlo popularne, a koriste ih najčešće majke i bake kako bi uspavale djecu. Dječje narodne pjesme jednostavnih su melodija ispunjene vedrinom i živahnošću. U dječjim igrama s pjevanjem spojeni su svi aspekti glazbe i njima dijete zadovoljava sve potrebe za plesom, glazbom i igrom. Dječje narodne plesove također nalazimo u dječjem glazbenom folkloru. Naime, veliki broj plesova, napušteni od odraslih, nastavili su živjeti u dječjoj igri. Narodni dječji instrumenti potječu iz prirodnog okružja kao npr. svirala od kukuruzovine, zvono, rog, stabljika maslačka, vlat trave, žir, i dr. U okviru ovoga rada provedeno je i istraživanje dječjeg glazbenog folklora u Osnovnoj školi Sikirevci kako bi se saznalo sljedeće: zašto se učenici odlučuju polaziti izvannastavnu aktivnost Mali folklor, koje su im omiljene aktivnosti te nastupaju li, imaju nošnju i jesu li uključeni u folklorni ples i izvan škole. Podatci su prikupljeni u ožujku 2014. god. pomoću anketnog ispitivanja i promatrana su tri sata izvannastavne aktivnosti Mali folklor kojeg polazi 17 učenika. Rezultati su pokazali da učenice više polaze Mali folklor nego učenici. Kao glavni razlog odabira ove aktivnosti učenici su istakli prisustvovanje priredbama folklornog plesa odraslih. Svi učenici su nastupali na školskim priredbama. Gotovo polovica njih sudjeluje i u folklornom društvu izvan škole. Dobiveni rezultati potvrdili su očekivanja kako se djevojčice više uključuju u rad folklornih društava i da je najčešći razlog uključivanja jer vole plesati. Sustavnim promatranjem Malog folklora uočeno je da učenici rado uče nove, njima dotad nepoznate pjesme, plesove i igre. Posebna motivacija im je oblačenje nošnje povodom nastupa koji se održavaju u sklopu blagdana i školskih priredbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(mentor)