Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 703814

Glazbene sposobnosti učenika mlađe školske dobi


Đukić, Jelena
Glazbene sposobnosti učenika mlađe školske dobi, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 703814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazbene sposobnosti učenika mlađe školske dobi
(Musical abilities of younger school age students)

Autori
Đukić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
03.07

Godina
2014

Stranica
41

Mentor
Šulentić Begić, Jasna

Ključne riječi
glazbena sposobnost; učenici primarnog obrazovanja
(musical ability; students of primary education)

Sažetak
Rad sadrži razmišljanja i rezultate istraživanja različitih autora općenito o sposobnosti te o glazbenoj sposobnosti. Uočeno je da autori koriste različite izraze za termin glazbene sposobnosti (glazbene dispozicije, glazbeni kapacitet, glazbene sklonosti, muzikalnost, glazbeni dar, glazbeni talent, glazbena genijalnost, glazbena nadarenost, glazbeni sluh). U radu se navode najznačajnije komponente glazbenih sposobnosti i prikazuju se neki od testova za provjeru glazbenih sposobnosti. Govori se i o razvoju glazbenih sposobnosti te što, odnosno, tko i kako može utjecati na njihov razvoj. U svrhu izrade rada provedeno je istraživanje tijekom ožujka 2014. godine u Osnovnoj školi Antuna Mihanovića u Osijeku. U istraživanju je sudjelovalo 36 učenika, 18 učenika prvoga i 18 učenika četvrtoga razreda (po 9 djevojčica i 9 dječaka u svakom razredu) kako bi se utvrdilo imaju li učenici četvrtoga razreda osnovne škole razvijenije glazbene sposobnosti nego učenici prvoga razreda. U svrhu istraživanja izrađen je test provjere glazbenih sposobnosti koji se sastoji od četiri dijela: pjevanje pjesmice po želji, provjera osjećaja za ritam, provjera osjećaja za intonaciju i provjera glazbene memorije. Analiza rezultata pokazala je da su učenici četvrtog razreda bili uspješniji u svim dijelovima provjere glazbenih sposobnosti od učenika prvog razreda. Stoga se može zaključiti da su glazbene sposobnosti razvijenije kod učenika četvrtog razreda i da se iste mogu razvijati. Isto tako bolje rezultate postigle su učenice i prvog i četvrtog razreda u odnosu na dječake, a to znači da postoji razlika u razvijenosti glazbenih sposobnosti učenika iste dobi u odnosu na spol u korist djevojčica. Također, utvrđeno je i kako je na početku školovanja razvijeniji osjećaj za ritam u odnosu na ostale komponente glazbene sposobnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Jelena Đukić (autor)

Avatar Url Jasna Šulentić Begić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Đukić, Jelena
Glazbene sposobnosti učenika mlađe školske dobi, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
Đukić, J. (2014) 'Glazbene sposobnosti učenika mlađe školske dobi', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {\DJuki\'{c}, Jelena}, year = {2014}, pages = {41}, keywords = {glazbena sposobnost, u\v{c}enici primarnog obrazovanja}, title = {Glazbene sposobnosti u\v{c}enika mla\dje \v{s}kolske dobi}, keyword = {glazbena sposobnost, u\v{c}enici primarnog obrazovanja}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\DJuki\'{c}, Jelena}, year = {2014}, pages = {41}, keywords = {musical ability, students of primary education}, title = {Musical abilities of younger school age students}, keyword = {musical ability, students of primary education}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font