Pregled bibliografske jedinice broj: 703814
Glazbene sposobnosti učenika mlađe školske dobi
Glazbene sposobnosti učenika mlađe školske dobi, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 703814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbene sposobnosti učenika mlađe školske dobi
(Musical abilities of younger school age students)
Autori
Đukić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
03.07
Godina
2014
Stranica
41
Mentor
Šulentić Begić, Jasna
Ključne riječi
glazbena sposobnost; učenici primarnog obrazovanja
(musical ability; students of primary education)
Sažetak
Rad sadrži razmišljanja i rezultate istraživanja različitih autora općenito o sposobnosti te o glazbenoj sposobnosti. Uočeno je da autori koriste različite izraze za termin glazbene sposobnosti (glazbene dispozicije, glazbeni kapacitet, glazbene sklonosti, muzikalnost, glazbeni dar, glazbeni talent, glazbena genijalnost, glazbena nadarenost, glazbeni sluh). U radu se navode najznačajnije komponente glazbenih sposobnosti i prikazuju se neki od testova za provjeru glazbenih sposobnosti. Govori se i o razvoju glazbenih sposobnosti te što, odnosno, tko i kako može utjecati na njihov razvoj. U svrhu izrade rada provedeno je istraživanje tijekom ožujka 2014. godine u Osnovnoj školi Antuna Mihanovića u Osijeku. U istraživanju je sudjelovalo 36 učenika, 18 učenika prvoga i 18 učenika četvrtoga razreda (po 9 djevojčica i 9 dječaka u svakom razredu) kako bi se utvrdilo imaju li učenici četvrtoga razreda osnovne škole razvijenije glazbene sposobnosti nego učenici prvoga razreda. U svrhu istraživanja izrađen je test provjere glazbenih sposobnosti koji se sastoji od četiri dijela: pjevanje pjesmice po želji, provjera osjećaja za ritam, provjera osjećaja za intonaciju i provjera glazbene memorije. Analiza rezultata pokazala je da su učenici četvrtog razreda bili uspješniji u svim dijelovima provjere glazbenih sposobnosti od učenika prvog razreda. Stoga se može zaključiti da su glazbene sposobnosti razvijenije kod učenika četvrtog razreda i da se iste mogu razvijati. Isto tako bolje rezultate postigle su učenice i prvog i četvrtog razreda u odnosu na dječake, a to znači da postoji razlika u razvijenosti glazbenih sposobnosti učenika iste dobi u odnosu na spol u korist djevojčica. Također, utvrđeno je i kako je na početku školovanja razvijeniji osjećaj za ritam u odnosu na ostale komponente glazbene sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek