Pregled bibliografske jedinice broj: 703421
Zdrav životni stil - odrednica vrijednosti za potrošače na turističkom tržištu
Zdrav životni stil - odrednica vrijednosti za potrošače na turističkom tržištu, 2014., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 703421 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zdrav životni stil - odrednica vrijednosti za potrošače na turističkom tržištu
(Healthy lifestyle – a determinant of customer value amongst tourists)
Autori
Težak Damijanić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
12.06
Godina
2014
Stranica
206
Mentor
Grbac, Bruno
Ključne riječi
vrijednost za potrošača; zdrav životni stil; motivacijski faktori; wellness turizam
(customer value; healthy lifestyle; motivational factors; wellness tourism)
Sažetak
Vrijednost za potrošača na turističkom tržištu može biti ishodište za ostvarivanje konkurentske prednosti turističkih poslovnih subjekata i na osnovi toga od posebne teoretske i praktične važnosti. Stvaranje i isporuka vrijednosti potrošačima na turističkom tržištu ostvaruje se kroz niz međusobno povezanih marketinških aktivnosti, ali sama koordinacija tih aktivnosti ne osigurava odgovor na pitanje što je za potrošača na turističkom tržištu vrijednost. To dovodi do problema u definiranju vrijednosti za potrošača na turističkom tržištu. Vrijednost se razlikuje ovisno o karakteristikama potrošača na ciljnom tržištu. Jedno od polazišta pri utvrđivanju vrijednosti je promatranje životnog stila. Ponašanje potrošača na turističkom tržištu određeno je njihovim većim ili manjim interesom za određenu potrošnju proizvoda ili usluga pa je moguće razlikovati više životnih stilova. Zadnjih godina briga za očuvanje zdravlja, odnosno zdrav životni stil poprima sve veći značaj. Zdrav životni stil utječe na motivacijske faktore potrošača koji imaju utjecaj na vrijednost za potrošača na turističkom tržištu. Za potrebe doktorske disertacije, provedeno je primarno istraživanje na uzorku wellness potrošača na turističkom tržištu. Kao instrument za prikupljanje podataka izrađen je upitnik koji obuhvaća: konstrukt zdrava životnog stila, konstrukt vrijednosti za potrošača na turističkom tržištu, motivacijske faktore potrošača na turističkom tržištu i karakteristike povezane s uzorkom. Upitnik je testiran u preliminarnom istraživanju te su izvršene manje izmjene. Pri obradi podataka dobivenih na temelju istraživanja primjenjuju se jednovarijantne, dvovarijantne i viševarijantne statističke analize. S ciljem reduciranja broja varijabli te utvrđivanja dimenzija konstrukta zdrava životnog stila, motivacijskih faktora potrošača na turističkom tržištu te konstrukta vrijednosti za potrošača na turističkom tržištu provodi se više eksploratornih faktorskih analiza. Pri dokazivanju temeljne i pomoćnih hipoteza, primjenjuje se niz regresijskih procjena parametara te se provode odgovarajuća testiranja i modifikacije pojedinih modela. Empirijskim istraživanjem potvrđuje se da zdrav životni stil izravno utječe na intrinzične i ekstrinzične motivacijske faktore wellness potrošača na turističkom tržištu te da intrinzični i ekstrinzični motivacijski faktori izravno utječu na vrijednost za potrošača na turističkom tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
13.02.1.2.01
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka,
Institut za poljoprivredu i turizam, Poreč