Pregled bibliografske jedinice broj: 702689
Zdenko Cerović i Patricia Zanketić: Menadžment hodočašća i vjerskih događaja, Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Opatija, 2013., 260 str., ISBN 978-953-7842-20-8
Zdenko Cerović i Patricia Zanketić: Menadžment hodočašća i vjerskih događaja, Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Opatija, 2013., 260 str., ISBN 978-953-7842-20-8 // Turizam: znanstveno-stručni časopis, 62 (2014), 1; 107-107 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz/recenzija knjige, stručni)
CROSBI ID: 702689 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zdenko Cerović i Patricia Zanketić: Menadžment hodočašća i vjerskih događaja, Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Opatija, 2013., 260 str., ISBN 978-953-7842-20-8
(Zdenko Cerović and Patricia Zanketić: Management of Pilgrimages and Religious Events, University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management Opatija, 2013, p. 260, ISBN 978-953-7842-20-8)
Autori
Demonja, Damir
Izvornik
Turizam: znanstveno-stručni časopis (0494-2639) 62
(2014), 1;
107-107
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz/recenzija knjige, stručni
Ključne riječi
Menadžment; hodočašće; vjerska događanja; vjerski turizam
(Management; pilgrimage; religious events; religious tourism)
Sažetak
Knjiga „Menadžment hodočašća i vjerskih događaja“ prof. dr. Zdenka Cerovića i dr. sc. Patricie Zanketić znanstveno utemeljeno raspravlja o vjerskom turizmu, odnosno vjerskim putovanjima, hodočašćima i vjerskim događajima, s naglaskom na njihove ekonomske učinke, i tumači zašto ljudi žele objediniti potrebu i motiv putovanja s nekom od vjerskih potreba. Riječ je o temi koja u dosadašnjoj hrvatskoj znanstvenoj literaturi nije obrađena na tako cjelovit, multidisciplinaran način, pri čemu su autori odlučili protumačiti, i približiti, modele, aktivnosti i funkcije menadžmenta kao ljudske aktivnosti koji nude određena materijalna dobra ili usluge, pa tako i putovanja koja ispunjavaju vjerske motive. Autori vjerske resurse doživljavaju i tumače shodno sadašnjem trenutku koji je obilježen globaliziranim društvom u kojem dominiraju nove tehnologije i e-komunikacijska sredstva, koja definiraju drukčiji, novi pristup vjerskim resursima. Slijedom vlastitih istraživanja, autori zaključuju da su hodočašća vrlo važan segment turističkog gospodarstva koji donosi posebne i složene modele i aktivnosti menadžmenta. U tom smislu istaknuta je važnost definiranja razlika između duhovnih i ekonomskih funkcija menadžmenta u organizaciji putovanja – hodočašća, koje se definira kao ljudska potraga za duhovnošću. Nadalje, autori otvoreno raspravljaju o vjerskim putovanjima, opisujući međuovisnost vjerskih i turističkih putovanja, naglašavajući da vjerski turizam na najvišoj razini promovira ljudske i vjerske vrline gostoprimstva i gostoljubivosti. Vjerski turizam povezuje kulturu, vjeru i tržište s potrebama čovjeka, stvarajući nove tržišne niše, nove oblike/vrste ponude i potražnje, nove oblike poduzetništva i menadžmenta, koji su nove manifestacije religioznosti. Stoga autori predlažu destinacijsku menadžment organizaciju koja bi trebala okupiti zainteresirane dionike, poput javnog i privatnog sektora, vjerskih i sličnih udruga, te pojedince, a sudionicima vjerskih događaja, hodočasnicima, omogućiti kvalitetni duhovni i materijalni doživljaj destinacije. Predmetna knjiga vrijedno je djelo, novo u domaćoj znanstvenoj sferi, koja vješto orkestrira sekundarne izvore istraživanja i rezultate onih izvorno provedenih. Građa u knjizi pregledno je strukturirana u deset poglavlja, pisana je jasno i razumljivo, i interdisciplinarnih je obilježja, povezujući različite aspekte poput teorije turizma, teološke postavke i menadžment, što je prilično kompleksan zadatak koji su autori vrsno proveli. Također, ova knjiga promovira novi pristup i usmjerava na novi način promatranja i razumijevanja vjerskog turizma, jer menadžment hodočašća i vjerskih događaja razumijeva kao susret dviju stvarnosti koje se u mnogo čemu razlikuju i čije različitosti je potrebno osvijestiti i uvažavati. Knjiga propituje moguće dijaloge odnosa menadžmenta i hodočašća, donoseći smjernice za njihovo oblikovanje s obzirom na temeljne oznake, različitosti funkcija i motiva menadžmenta i hodočašća. Zaključno, radi se o knjizi koja pobuđuje interes već zbog teme koja je u hrvatskoj znanstvenoj literaturi rijetko obrađivana na tako cjelovit i sveobuhvatan način, poštujući autonomnost obrađivanih područja. Može je se smatrati radom koji bi trebao biti od pomoći u uspješnom svladavanju izazova i dilema koje prizivaju područja turizma i religije. Korisna može biti svima koje zanima predmetna problematika, posebno onima koji se bave selektivnim oblicima turizma, stručnjacima interdisciplinarnih humanističkih i društvenih područja te, posebno, studentima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
017-0171682-1457 - Ekonomski aspekti sigurnosti (Knezović, Sandro, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za razvoj i međunarodne odnose
Profili:
Damir Demonja
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Centre International de Researches et d'Etudes Touristiques (C.I.R.E.T.)
- C.A.B. International
- CSA
- TTRA
- Cabell's Directory of Publishing Opportunities in Management and Marketing
- Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA)
- EBSCO
- IBZ
- IBR
- Boletin de Novedades
- EMBASE
- Elsevier Geo Abstracts
- SCOPUS