Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 702178

Metodologija modeliranja nastavnog procesa strukturirano-modularnim pristupom


Boljat, Ivica
Metodologija modeliranja nastavnog procesa strukturirano-modularnim pristupom, 1996., doktorska disertacija, Pedagoški fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 702178 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodologija modeliranja nastavnog procesa strukturirano-modularnim pristupom
(The methodology of modelling the teaching process with structured-modular approach)

Autori
Boljat, Ivica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Pedagoški fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
11.07

Godina
1996

Stranica
458

Mentor
Lavrnja, Ilija

Ključne riječi
modeliranje; modularna nastava; hijerarhija; eksperiment; tehnološko obrazovanje
(modelling; modular teaching; hierarchy; experiment; technology education)

Sažetak
Model uvažava vrijednosti klasičnih nastavnih teorija i koncepata koje su spojive s razvojem samoodređenja, kritičkog rasuđivanja, fleksibilnog i višeetapnog planiranja, integracijom sadržava i izvan predmetnih granica. Model daje mogućnost definiranja pojedinih etapa najkompetentnijim sudionicima nastavnog procesa. Prikupljanje obrazovnih ciljeva, njihovo sređivanje i izbor rade stručnjaci za pojedina područja. Oni definiraju i taksonomiju obrazovnih sadržaja i module najniže razine. Relevantnst za učenike, važnu za uspostavljanje motivacije, dobiju grupiranjem u složenije, intencionalne module koje definiraju stručnjaci i istaknuti predmetninastavnici na temelju izraženih učeničkih sklonosti i interesa. Formiranjem matrice sadržaji - moduli elegantno se uočavaju sadržaji koje obuhvaća pojedini modul, njihova razina i trajanje. Izbor optimalnog skupa modula odvojen je samog predlaganja modula itemelji se na transparentnim kriterijima: prirodnost, suvremenost, relevantnost, otvorenost, postupnost, efikasnost, adaptabilnost različitim socijalnim formamanastave, dostupnost resursa, povezivosti s drugim predmetima. Pojedine module moguće je zamijeniti odgovarajućima, čime se dobije fleksibilnost ali i centralizirana kontrola skupa modula. Gomilanje činjeničnog znanja nije najznačajniji zadatak nastave već razvijanje sposobnosti primjene znana, samostalnog učenja, pronalaženja i služenja sofisticiranim izvorima. To dovodi do promjene uloga nastavnika i učenika, nastavnici su koordinatori ali ne više u okviru transmisijske nastave u kojoj je učenički vidokrug ograničen nastavnikovim sposobnostima. Eksperimentalna provjera efikasnosti ovog pristupa učinjena je na primjerumodula Anemometar / Obrtomjer u Elektrotehničkoj školi. Njome su potvrđene polazne hipotezeda za stjecanje znanja nje bitan tretman grupa već njihova veličina, odnosno da je sposobnost primjene znanja značajno bolja za strukturirano-modularnu nastavu. Učenici smatraju da je strukturirano-modularna nastava bolja i zanimljivija, da bolje osposobljavaza samostalno rješavanje problema i daje znanjapovezana s potrebama prakse, da od njih zahtijeva više samostalnosti, ali bez dodatnog rada, uviđaju promjenu nastavnikova statusa i smatraju da svi nastavnici nisu spremni za takav rad.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
UDK 371.314.6(043.3)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Ivica Boljat (autor)

Avatar Url Ilija Lavrnja (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Boljat, Ivica
Metodologija modeliranja nastavnog procesa strukturirano-modularnim pristupom, 1996., doktorska disertacija, Pedagoški fakultet, Rijeka
Boljat, I. (1996) 'Metodologija modeliranja nastavnog procesa strukturirano-modularnim pristupom', doktorska disertacija, Pedagoški fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Boljat, Ivica}, year = {1996}, pages = {458}, keywords = {modeliranje, modularna nastava, hijerarhija, eksperiment, tehnolo\v{s}ko obrazovanje}, title = {Metodologija modeliranja nastavnog procesa strukturirano-modularnim pristupom}, keyword = {modeliranje, modularna nastava, hijerarhija, eksperiment, tehnolo\v{s}ko obrazovanje}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Boljat, Ivica}, year = {1996}, pages = {458}, keywords = {modelling, modular teaching, hierarchy, experiment, technology education}, title = {The methodology of modelling the teaching process with structured-modular approach}, keyword = {modelling, modular teaching, hierarchy, experiment, technology education}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font