Pregled bibliografske jedinice broj: 702050
Poučavanje programiranja početnika pomoću Alice – utjecaj na motivaciju i izbor karijere
Poučavanje programiranja početnika pomoću Alice – utjecaj na motivaciju i izbor karijere, 2014. (rukopis).
CROSBI ID: 702050 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje programiranja početnika pomoću Alice –
utjecaj na motivaciju i izbor karijere
(Novices Programmers Teaching by Alice - Impact on
Motivation and Choice of Career)
Autori
Boljat, Ivica
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, rukopis
Godina
2014
Ključne riječi
Alice ; poučavanje programiranja ; programski jezici ; taksonomija ; motivacija ; karijera
(teaching programming ; programming languages ; ; taxonomy ; motivation ; career)
Sažetak
Programski jezici i okruženja namijenjeni poučavanju programiranja početnika teže pojednostavniti kod i koristiti primjerena korisnička sučelja. Oni imaju dva potencijalno međusobno konfliktna cilja: istovremeno olakšati početak programiranja i prijelaz na programski jezik opće namjene. Alati za vizualizaciju programa privlačni su učenicima, oni ih lako kontroliraju, jednostavno mijenjaju kod i brzo vide animirane rezultate. Puni pedagoški potencijal vizualizacije programa ostvaruje se tek implementacijom izravnog prevođenja koda u programski jezik opće namjene u kojem se nastavlja rad. Učenike osnovne škole i gimnazije poučavalo se programirati korištenjem programskog alata Alice. Učenici su s lakoćom, intuitivno, usvojili osnovne koncepte objektno-orijentiranog programiranja, programiranje smatraju manje teškim, ali, suprotno očekivanjima, nije povećana motivacija za daljnje učenje programiranja niti za izbor karijere vezane uz programiranje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Pedagogija
Napomena
UDK: 37