Pregled bibliografske jedinice broj: 702029
Obrazovanje između očuvanja i promjene – analiza uspjeha na hrvatskoj državnoj maturi
Obrazovanje između očuvanja i promjene – analiza uspjeha na hrvatskoj državnoj maturi // Zbornik radova 2. međunarodna znanstvena konferencija Pedagogija, obrazovanje i nastava PON 2013
Mostar: Sveučilište u Mostaru, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Mostar, 2014. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 702029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje između očuvanja i promjene – analiza uspjeha na hrvatskoj državnoj maturi
(Education between preserving and change – Croatian state examination achievement analyses)
Autori
Luketin, Ivica ; Boljat, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 2. međunarodna znanstvena konferencija Pedagogija, obrazovanje i nastava PON 2013
/ - Mostar : Sveučilište u Mostaru, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Mostar, 2014
Skup
2. međunarodna znanstvena konferencija Pedagogija, obrazovanje i nastava PON 2013
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.03.2013. - 23.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
distribucija; državna matura; provjera znanja; narav znanja; zakon potencije
(assessment; distribution; epistemology; national examination; power law)
Sažetak
Uloga obrazovanja je prijenos stečenih znanja i vrijednosti s jedne generacije na drugu. Humanističke discipline odlikuje interpretativna metoda za razliku od prirodoslovnog područja koje se razvija kroz cikluse konstrukcije- dekonstrukcije formalnih sustava. Zadaća je nastave jezika, umjetnosti i religije motivirati najveći broj učenika sačuvati nasljeđe, dok prirodoslovna nastava ističe poticanje nadarenih učenika koji će biti kreatori sve bržeg tehnološkog razvoja. Ta epistemološka distinkcija upućuje na različita očekivanja uspješnosti učenika na ispitu hrvatske državne mature iz humanističkih predmeta nasuprot prirodoslovne skupine predmeta i na potrebu drukčijih teorijskih distribucija u analizi uspjeha. Očekuje se da se najveći broj učenika na ispitu iz hrvatskog i engleskog jezika rasporedi u skupinu dobrih, a manji broj rasprši prema normalnoj raspodjeli. Uspjeh iz fizike i informatike trebao bi slijediti zakon potencija koji rasteže uspješnost i dio dobrih premješta u dovoljno uspješne.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split