Pregled bibliografske jedinice broj: 701670
Kurikulumske odrednice interkulturalnog odgoja i obrazovanja
Kurikulumske odrednice interkulturalnog odgoja i obrazovanja // Pedagogija, obrazovanje i nastava / Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014. str. 339-347
CROSBI ID: 701670 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulumske odrednice interkulturalnog odgoja i obrazovanja
(Curriculum determinants of intercultural education)
Autori
Ivanković, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Pedagogija, obrazovanje i nastava
Urednik/ci
Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario
Izdavač
Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru
Grad
Mostar
Godina
2014
Raspon stranica
339-347
ISBN
978-9958-16-023-3
Ključne riječi
interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalni kurikulum, interkulturalne kompetencje, interkulturalna zajednica
(intercultural education, intercultural curriculum, intercultural competences, intercultural society)
Sažetak
Razvoj suvremenog demokratskog društva temelji se prije svega na znanju i kompetencijama potrebnim za suživot u multikulturalnoj zajednici. Osnovna zadaća svake nacionalne obrazovne politike trebala bi biti kvalitetno obrazovanje uzimajući u obzir gospodarske, tehnološke, kulturne i znanstvene promjene. Nove promjene u hrvatskom odgojno- obrazovnom sustavu prate svjetske, posebice europske smjernice unapređenja odgoja i obrazovanja, međutim implikacije takvog koncepta odgoja i obrazovanja nisu sasvim evidentne u neposrednoj pedagoškoj interkulturalnoj praksi. Razvoj interkulturalnih kompetencija jedan je od temeljnih odgojno-obrazovnih ciljeva u Nacionalnom okvirnom kurikulumu za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjojškolsko obrazovanje. Međutim, smještajući interkulturalne sadržaje u područje građanskog odgoja i obrazovanja kao međupredmetne teme ili u sadržaje fakultativnih predmeta nije dostatno da se taj cilj i ostvari. U ovom se radu želi istaknuti neposredna važnost kurikuluma u izgradnji suvremenog interkulturalnog društva i prikazati nedostatke u trenutnom kurikulumski koncipiranom interkulturalnom odgoju i obrazovanju u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)