Pregled bibliografske jedinice broj: 701669
Dvojezično obrazovanje-interkulturalne perspektive i pristupi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini
Dvojezično obrazovanje-interkulturalne perspektive i pristupi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini // Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 177-189
CROSBI ID: 701669 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dvojezično obrazovanje-interkulturalne perspektive i pristupi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini
(Bilingual education-intercultural perspectives and approaches in Croatia and Bosnia and Herzegovina)
Autori
Ivanković, Iva ; Zelenika, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti
Urednik/ci
Hrvatić, Neven
Izdavač
Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
177-189
ISBN
978-953-56216-1-4
Ključne riječi
dvojezičnost, dvojezično obrazovanje, interkulturalizam, kulturalna raznolikost
(bilingualism, bilingual education, interculturalism, cultural diversity)
Sažetak
Dvojezičnost je složen i široko rasprostranjen fenomen prisutan gotovo u svim suvremenim društvima i kulturama. Danas u svijetu postoje brojni modeli dvojezične nastave potkrijepljeni praktičnim pedagoškim i didaktičkim teorijama. Brojne sposobnosti kao što su metajezična svjesnost, čitanje i pisanje, divergentno razmišljanje te socijalne vještine, dvojezični govornici lakše i brže razvijaju od jednojezičnih govornika. Jezične kompetencije omogućavaju dvojezičnim govornicima i bržu kulturalnu prilagodljivost jer i sami sudjeluju u barem dvije kulture. U radu se nastoji ukazati na povezanost interkulturalnog i dvojezičnog obrazovanja, odnosno implementaciju interkulturalnih dimenzija i vrednota u dvojezične modele organiziranja nastave. Uz kratak prikaz modela dvojezičnog obrazovanja u svijetu, prikazani su modeli dvojezičnog obrazovanja koji se provode u Republici Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Uvažavajući prednosti dvojezičnosti zagovara se stajalište da je u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini potrebno uložiti više znanja u izgradnju dvojezičnih modela obrazovanja kojim će se kod učenika razvijati jezične i interkulturalne kompetencije važne za život u multikulturalnom društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija