Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 701669

Dvojezično obrazovanje-interkulturalne perspektive i pristupi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini


Ivanković, Iva; Zelenika, Tanja
Dvojezično obrazovanje-interkulturalne perspektive i pristupi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini // Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 177-189


CROSBI ID: 701669 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dvojezično obrazovanje-interkulturalne perspektive i pristupi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini
(Bilingual education-intercultural perspectives and approaches in Croatia and Bosnia and Herzegovina)

Autori
Ivanković, Iva ; Zelenika, Tanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti

Urednik/ci
Hrvatić, Neven

Izdavač
Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2014

Raspon stranica
177-189

ISBN
978-953-56216-1-4

Ključne riječi
dvojezičnost, dvojezično obrazovanje, interkulturalizam, kulturalna raznolikost
(bilingualism, bilingual education, interculturalism, cultural diversity)

Sažetak
Dvojezičnost je složen i široko rasprostranjen fenomen prisutan gotovo u svim suvremenim društvima i kulturama. Danas u svijetu postoje brojni modeli dvojezične nastave potkrijepljeni praktičnim pedagoškim i didaktičkim teorijama. Brojne sposobnosti kao što su metajezična svjesnost, čitanje i pisanje, divergentno razmišljanje te socijalne vještine, dvojezični govornici lakše i brže razvijaju od jednojezičnih govornika. Jezične kompetencije omogućavaju dvojezičnim govornicima i bržu kulturalnu prilagodljivost jer i sami sudjeluju u barem dvije kulture. U radu se nastoji ukazati na povezanost interkulturalnog i dvojezičnog obrazovanja, odnosno implementaciju interkulturalnih dimenzija i vrednota u dvojezične modele organiziranja nastave. Uz kratak prikaz modela dvojezičnog obrazovanja u svijetu, prikazani su modeli dvojezičnog obrazovanja koji se provode u Republici Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Uvažavajući prednosti dvojezičnosti zagovara se stajalište da je u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini potrebno uložiti više znanja u izgradnju dvojezičnih modela obrazovanja kojim će se kod učenika razvijati jezične i interkulturalne kompetencije važne za život u multikulturalnom društvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Iva Ivanković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivanković, Iva; Zelenika, Tanja
Dvojezično obrazovanje-interkulturalne perspektive i pristupi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini // Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 177-189
Ivanković, I. & Zelenika, T. (2014) Dvojezično obrazovanje-interkulturalne perspektive i pristupi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. U: Hrvatić, N. (ur.) Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti. Zagreb, Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, str. 177-189.
@inbook{inbook, author = {Ivankovi\'{c}, Iva and Zelenika, Tanja}, editor = {Hrvati\'{c}, N.}, year = {2014}, pages = {177-189}, keywords = {dvojezi\v{c}nost, dvojezi\v{c}no obrazovanje, interkulturalizam, kulturalna raznolikost}, isbn = {978-953-56216-1-4}, title = {Dvojezi\v{c}no obrazovanje-interkulturalne perspektive i pristupi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini}, keyword = {dvojezi\v{c}nost, dvojezi\v{c}no obrazovanje, interkulturalizam, kulturalna raznolikost}, publisher = {Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Ivankovi\'{c}, Iva and Zelenika, Tanja}, editor = {Hrvati\'{c}, N.}, year = {2014}, pages = {177-189}, keywords = {bilingualism, bilingual education, interculturalism, cultural diversity}, isbn = {978-953-56216-1-4}, title = {Bilingual education-intercultural perspectives and approaches in Croatia and Bosnia and Herzegovina}, keyword = {bilingualism, bilingual education, interculturalism, cultural diversity}, publisher = {Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font