Pregled bibliografske jedinice broj: 701632
Nevidljiv problem - stvarni rizik: ispadanje učenika iz srednjoškolskog obrazovanjaAn
Nevidljiv problem - stvarni rizik: ispadanje učenika iz srednjoškolskog obrazovanjaAn // Revija za socijalnu politiku, 21 (2014), 1; 43-67 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 701632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nevidljiv problem - stvarni rizik: ispadanje učenika iz srednjoškolskog obrazovanjaAn
(Invisible problem - a real risk: student drop-out from secondary education)
Autori
Baturina, Danijel ; Berc, Gordana ; Majdak, Marijana
Izvornik
Revija za socijalnu politiku (1330-2965) 21
(2014), 1;
43-67
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
ispadanje učenika; srednjoškolsko obrazovanje; čimbenici; posljedice; prevencija
(students drop-out; secondary education; factors; consequences; prevention)
Sažetak
Mladi koji su u riziku od ispadanja iz srednje škole predstavljaju specifičnu ranjivu skupinu jer su u opasnosti od socijalne isključenosti i ulaska u zamku siromaštva. Ispadanje učenika iz srednjoškolskog obrazovanja u europskom kontekstu je identificiran kao značajan društveni problem no u hrvatskom kontekstu ono je do sada nedovoljno prepoznato i istraženo. Istraživanja pokazuju da se radi o kompleksnom problemu koji treba promatrati na individualnoj, obiteljskoj, školskoj, vršnjačkoj i široj društvenoj razini. Posljedice ispadanja učenika iz školskog sustava su višeslojne. One se reflektiraju na otežano i nesigurno zapošljavanje pojedinca, imaju nepovoljne učinke na njegovu psihološku dobrobit i civilni angažman te stoga često dovode do socijalne isključenosti pojedinca. Problemu ispadanja učenika iz obrazovanja treba pristupiti multidisciplinarno i holistički, osobito na razini prepoznavanja prisutnosti problema, ranog identificiranja rizika od ispadanja i pravovremenog interveniranja. Ključno je razvijanje preventivnih programa u radu s obiteljima i učenicima kao i na reintegracija učenika koji su ispali iz sustava obrazovanja. Ulaganje u obrazovanje mladih te osiguravanje mjera različitih socijalnih politika za prevenciju i smanjivanje rizika ispadanja učenika iz sustava obrazovanja predstavlja ulaganje u perspektivniju budućnost naših mladih generacija i društva u cjelini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
066-0661686-1121 - Civilno društvo i kombinirana socijalna politika u Hrvatskoj (Bežovan, Gojko, MZOS ) ( CroRIS)
066-0661686-1431 - Djeca, mladi, obitelji i socijalni razvoj Hrvatske (Ajduković, Marina, MZOS ) ( CroRIS)
066-0661686-1433 - Funkcioniranje i osnaživanje obitelji u rizičnim uvjetima u Republici Hrvatskoj (Blažeka Kokorić, Slavica, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Geobase
- International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Care Online
- SCOPUS
- SocIndex
- Directory of Open Access Journals
- Social Science Citation Index
- Journal Citation Reports