Pregled bibliografske jedinice broj: 701594
Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi
Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi // Pedagogijska istraživanja, 10 (2013), 1; 135-148 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 701594 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi
(Student teachers' competence for working with children with language difficulties in regular classrooms)
Autori
Jukić, Tonća ; Elez, Marijana
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 10
(2013), 1;
135-148
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
govorne teškoće; integracija djece s posebnim potrebama; samoprocjena osposobljenosti; stavovi prema integraciji
(language difficulties; integration of children with special needs; self-percieved competence; attitudes towards integration)
Sažetak
U suvremenoj pedagogiji zagovara se integracija djece s posebnim potrebama kao pretpostavka njihove uspješnije socijalizacije koja za cilj ima osposobljavanje za život djece s posebnim potrebama. Rad budućih nastavnika stoga će zasigurno uključivati i rad s djecom s posebnim potrebama, za koji bi nastavnici po završetku studija trebali biti osposobljeni, što pretpostavlja i njihove pozitivne stavove prema integraciji djece s posebnim potrebama u redovni odgojno-obrazovni sustav. Ovim se radom željelo ispitati samoprocjenu osposobljenosti studenata nastavničkih studija za budući rad s djecom s posebnim potrebama, i to s djecom s govornim poremećajima u redovnoj nastavi. Cilj istraživanja bio je utvrditi razlikuju li se studenti nastavničkih studija na Filozofskome fakultetu Sveučilišta u Splitu u samoprocjeni osposobljenosti za rad s djecom s govornim teškoćama te u stavovima o njihovoj integraciji s obzirom na odabrani studij, budući da određeni nastavnički studiji u svojim programima nemaju kolegije koji se odnose na pedagogiju djece s posebnim potrebama. Istraživanje je pokazalo kako je samoprocjena razine osposobljenosti za budući rad s djecom s govornim teškoćama značajno viša u studenata koji su pohađali kolegije o radu s djecom s posebnim potrebama u odnosu na studente koji nisu imali prilike pohađati kolegije te tematike. Nadalje, studenti općenito uočavaju više prednosti nego nedostataka integracije djece s govornim teškoćama te nije utvrđena statistički značajna razlika u stavovima studenata s obzirom na odabrani studij. Dobiveni rezultati upućuju na važnost i nužnost osposobljavanja budućih nastavnika za rad s djecom s govornim teškoćama počevši od uvođenja kolegija o djeci s posebnim potrebama na sve nastavničke studije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts