Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 701594

Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi


Jukić, Tonća; Elez, Marijana
Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi // Pedagogijska istraživanja, 10 (2013), 1; 135-148 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 701594 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi
(Student teachers' competence for working with children with language difficulties in regular classrooms)

Autori
Jukić, Tonća ; Elez, Marijana

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 10 (2013), 1; 135-148

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
govorne teškoće; integracija djece s posebnim potrebama; samoprocjena osposobljenosti; stavovi prema integraciji
(language difficulties; integration of children with special needs; self-percieved competence; attitudes towards integration)

Sažetak
U suvremenoj pedagogiji zagovara se integracija djece s posebnim potrebama kao pretpostavka njihove uspješnije socijalizacije koja za cilj ima osposobljavanje za život djece s posebnim potrebama. Rad budućih nastavnika stoga će zasigurno uključivati i rad s djecom s posebnim potrebama, za koji bi nastavnici po završetku studija trebali biti osposobljeni, što pretpostavlja i njihove pozitivne stavove prema integraciji djece s posebnim potrebama u redovni odgojno-obrazovni sustav. Ovim se radom željelo ispitati samoprocjenu osposobljenosti studenata nastavničkih studija za budući rad s djecom s posebnim potrebama, i to s djecom s govornim poremećajima u redovnoj nastavi. Cilj istraživanja bio je utvrditi razlikuju li se studenti nastavničkih studija na Filozofskome fakultetu Sveučilišta u Splitu u samoprocjeni osposobljenosti za rad s djecom s govornim teškoćama te u stavovima o njihovoj integraciji s obzirom na odabrani studij, budući da određeni nastavnički studiji u svojim programima nemaju kolegije koji se odnose na pedagogiju djece s posebnim potrebama. Istraživanje je pokazalo kako je samoprocjena razine osposobljenosti za budući rad s djecom s govornim teškoćama značajno viša u studenata koji su pohađali kolegije o radu s djecom s posebnim potrebama u odnosu na studente koji nisu imali prilike pohađati kolegije te tematike. Nadalje, studenti općenito uočavaju više prednosti nego nedostataka integracije djece s govornim teškoćama te nije utvrđena statistički značajna razlika u stavovima studenata s obzirom na odabrani studij. Dobiveni rezultati upućuju na važnost i nužnost osposobljavanja budućih nastavnika za rad s djecom s govornim teškoćama počevši od uvođenja kolegija o djeci s posebnim potrebama na sve nastavničke studije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Marijana Vrdoljak (autor)

Avatar Url Tonća Jukić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Tonća; Elez, Marijana
Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi // Pedagogijska istraživanja, 10 (2013), 1; 135-148 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Jukić, T. & Elez, M. (2013) Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 135-148.
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a and Elez, Marijana}, year = {2013}, pages = {135-148}, keywords = {govorne te\v{s}ko\'{c}e, integracija djece s posebnim potrebama, samoprocjena osposobljenosti, stavovi prema integraciji}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {10}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Osposobljenost studenata nastavni\v{c}kih studija za rad s djecom s govornim te\v{s}ko\'{c}ama u redovitoj nastavi}, keyword = {govorne te\v{s}ko\'{c}e, integracija djece s posebnim potrebama, samoprocjena osposobljenosti, stavovi prema integraciji} }
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a and Elez, Marijana}, year = {2013}, pages = {135-148}, keywords = {language difficulties, integration of children with special needs, self-percieved competence, attitudes towards integration}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {10}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Student teachers' competence for working with children with language difficulties in regular classrooms}, keyword = {language difficulties, integration of children with special needs, self-percieved competence, attitudes towards integration} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font