Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 701590

Analiza kurikulumskih modela za tehnološko obrazovanje u svijetu i kod nas


Boljat, Ivica
Analiza kurikulumskih modela za tehnološko obrazovanje u svijetu i kod nas // Napredak, 139 (1998), 1; 44-51 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)


CROSBI ID: 701590 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza kurikulumskih modela za tehnološko obrazovanje u svijetu i kod nas
(The analysis of curriculum models for technology education in the world and in this country)

Autori
Boljat, Ivica

Izvornik
Napredak (1330-0059) 139 (1998), 1; 44-51

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni

Ključne riječi
tehnološko obrazovanje; kurikulum; kurikulumski modeli
(technology education; curriculum; curricular models)

Sažetak
U suvremenom tehnološkom obrazovanju najzastupljeniji su disciplinarni, modularni i problemski okviri kurikuluma jer se mogu reducirati na tehnološke modele. Nasljeđe tehnokratske tradicije su i modeli utemeljeni na teoriji sustava. Uz njih, susreću se i modeli koji odražavaju sociološku funkciju škole, modeli koji naglašavaju značenje tehnologije te modeli utemeljeni na filozofskoj struji koja naglašava značenje akcije umjesto iskustva. Iskustva kod nas govore da se slabo naziru te odrednice (osim sociološke). Temeljni ciljevi su zastarjeli i ne pružaju mogućnost punog razvoja intelektualnih potencijala. Previše je specijalističkih sadržaja koji su slabo povezani i odražavaju strukturu pojedinih tehničkih disciplina te naglašavaju praktična umijeća. Najnovijim promjenama gubi se sustavnost (ne kompenzira je fleksibilnost), a u praksi će doći do degeneracije tehnološkog obrazovanja u informatičko. Na kraju se daje prijedlog taksonomije sadržaja općeg tehnološkog obrazovanja i načina realizacije, uglavnom preko modula.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Ivica Boljat (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Boljat, Ivica
Analiza kurikulumskih modela za tehnološko obrazovanje u svijetu i kod nas // Napredak, 139 (1998), 1; 44-51 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
Boljat, I. (1998) Analiza kurikulumskih modela za tehnološko obrazovanje u svijetu i kod nas. Napredak, 139 (1), 44-51.
@article{article, author = {Boljat, Ivica}, year = {1998}, pages = {44-51}, keywords = {tehnolo\v{s}ko obrazovanje, kurikulum, kurikulumski modeli}, journal = {Napredak}, volume = {139}, number = {1}, issn = {1330-0059}, title = {Analiza kurikulumskih modela za tehnolo\v{s}ko obrazovanje u svijetu i kod nas}, keyword = {tehnolo\v{s}ko obrazovanje, kurikulum, kurikulumski modeli} }
@article{article, author = {Boljat, Ivica}, year = {1998}, pages = {44-51}, keywords = {technology education, curriculum, curricular models}, journal = {Napredak}, volume = {139}, number = {1}, issn = {1330-0059}, title = {The analysis of curriculum models for technology education in the world and in this country}, keyword = {technology education, curriculum, curricular models} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Education Research Complete with Full Text (EBSCO)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font