Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 701535

Improvizacijsko kazalište u nastavi


Flegar (Nemet), Željka
Improvizacijsko kazalište u nastavi // Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi, 3 (2014), 109-125 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 701535 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Improvizacijsko kazalište u nastavi
(Improvisational Theatre in the Classroom)

Autori
Flegar (Nemet), Željka

Izvornik
Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi (1848-6231) 3 (2014); 109-125

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
improvizacijsko kazalište ; Keith Johnstone ; Viola Spolin ; kazališne igre ; strah od javnog nastupa ; poetika tijela ; prirodna komunikacija
(improvisational theatre ; Keith Johnstone ; Viola Spolin ; theatre games ; public speaking anxiety ; bodily poeticizing ; spontaneous communication)

Sažetak
Rad sadržava povijesnu i teorijsku osnovu improvizacijskoga kazališta te se posebno bavi njegovom strukturom i smjernicama. Kako se moderno improvizacijsko kazalište dvadesetoga stoljeća, nastalo na baštini commedie dell'arte, razvilo na području Velike Britanije i Sjedinjenih Američkih Država unutar sustava obrazovanja pod utjecajem Viole Spolin i Keitha Johnstona, tehnike improvizacije koje imaju vrlo široku praktičnu primjenu mogu se koristiti i u nekazališnom kontekstu kao dodatne aktivnosti integrirane u formalnu nastavu. U skladu s tim se metode improvizacijskoga kazališta povezuje s onima „kritičke pedagogije“, predstavljaju rezultati istraživanja koje povezuje tehnike improvizacijskoga kazališta s modificiranjem straha od javnoga nastupa, promatra improvizacijska komunikacija u sklopu „sustava usvajanja“ ili „prirodne komunikacije“ (Krashen) te se raspravlja proces i epistemička tipologija „poetike tijela“ (Lockford i Pelias, 2004.) koja podrazumijeva utjecaj tehnika improvizacije na razvoj cjelokupnoga ljudskoga bića te njegovih kognitivnih, afektivnih, fizičkih i vokalnih sposobnosti. Uz teorijsku podlogu rad također sadržava pregled vrsta i struktura improvizacijskoga teatra te kategorizaciju izlagačko-pripovjedačkih (narativnih) vježbi i „igara“, koje su izuzetno primjenjive u odgojno- obrazovnom kontekstu, na aktivnosti transformacije, asocijacije, nadogradnje, riječ- po-riječ i interakcije. Kako struktura vježbi i igara koje potiču usvajanje određene vrste gradiva te razvijaju izlagačke i pripovjedačke vještine dopušta automatsku prilagodbu između razine vlastitih vještina i težine zadatka, one su primjenjive u različitim odgojno-obrazovnim okruženjima s polaznicima različitih dobnih skupina. Kroz naglasak na aktivnu komunikaciju između sudionika, uporabu ljudske intuicije, spontanost i usredotočenost na zadatak, tehnike improvizacije djeluju opuštajuće i poboljšavaju međuljudske odnose unutar grupe. Kao takve potiču slobodni tjelesni i verbalni izričaj, pretvaraju „štetni“ u „poticajni“ strah te su uspješna psihološka i komunikacijska strategija u nastavi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Željka Flegar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Flegar (Nemet), Željka
Improvizacijsko kazalište u nastavi // Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi, 3 (2014), 109-125 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Flegar (Nemet), Ž. (2014) Improvizacijsko kazalište u nastavi. Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi, 3, 109-125.
@article{article, author = {Flegar (Nemet), \v{Z}eljka}, year = {2014}, pages = {109-125}, keywords = {improvizacijsko kazali\v{s}te, Keith Johnstone, Viola Spolin, kazali\v{s}ne igre, strah od javnog nastupa, poetika tijela, prirodna komunikacija}, journal = {Radovi Zavoda za znanstveni i umjetni\v{c}ki rad u Po\v{z}egi}, volume = {3}, issn = {1848-6231}, title = {Improvizacijsko kazali\v{s}te u nastavi}, keyword = {improvizacijsko kazali\v{s}te, Keith Johnstone, Viola Spolin, kazali\v{s}ne igre, strah od javnog nastupa, poetika tijela, prirodna komunikacija} }
@article{article, author = {Flegar (Nemet), \v{Z}eljka}, year = {2014}, pages = {109-125}, keywords = {improvisational theatre, Keith Johnstone, Viola Spolin, theatre games, public speaking anxiety, bodily poeticizing, spontaneous communication}, journal = {Radovi Zavoda za znanstveni i umjetni\v{c}ki rad u Po\v{z}egi}, volume = {3}, issn = {1848-6231}, title = {Improvisational Theatre in the Classroom}, keyword = {improvisational theatre, Keith Johnstone, Viola Spolin, theatre games, public speaking anxiety, bodily poeticizing, spontaneous communication} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font