Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 701173

Učenje i poučavanje iz umjetne inteligencije


Balaž, Zdenko; Meštrović, Krešimir
Učenje i poučavanje iz umjetne inteligencije // Polytechnic and design, 2 (2014), 1; 9-14 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 701173 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenje i poučavanje iz umjetne inteligencije
(Learning and Teaching from Artifical Intelligence)

Autori
Balaž, Zdenko ; Meštrović, Krešimir

Izvornik
Polytechnic and design (1849-1995) 2 (2014), 1; 9-14

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
umjetna inteligencija; kognitivna složenost; kontekst znanja; ekspertiza; hermeneutika
(artificial intelligence; cognitive complexity; context knowledge; expertise; hermeneutics)

Sažetak
Spoznaje o umjetnoj inteligenciji kroz razvoj ekspertnih sustava osim aplikativne primjene, imaju i usputni pozitivan učinak jer težište stavljaju na izučavanje s ciljem boljeg razumijevanja ljudske inteligencije i olakšavanje komunikacije ljudi sa strojem. Klasična umjetna inteligencija, usko je vezana s pojmom znanja, njegovog prikupljanja, pohrane i primjene pri rješavanju složenih zadataka. Istraživanja provedena uz pomoć umjetne inteligencije, nad domenama znanja kroz kognitivne složenosti i kontekst znanja, ukazuju na aktualnost svevremenskih spoznaja o poučavanju, i kad se radi o multimedijalnim prezentacijama. U radu su navedeni rezultati do kojih se došlo pretraživanjima baza znanja, uz pomoć ekspertnog sustava. To su stavovi, mišljenja i ekspertiza o znanju i naukovanju, od vremena prosvjetiteljstva do frankfurtske škole, koji su jednako aktualni i danas. Hermeneutičko promišljanje je svjesno da je uvjetovano onim što ga ograničava, te dopušta izmak tog uvjeta za poučavatelja i poučavanog. Rezultati provedenih istraživanja su korišteni kao baza predavanja u izbornom kolegiju Umjetna inteligencija – Ekspertni sustavi na TVZ-u, III. semestar akademske godine 2013./14.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Tehničko veleučilište u Zagrebu

Profili:

Avatar Url Krešimir Meštrović (autor)

Avatar Url Zdenko Balaž (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Balaž, Zdenko; Meštrović, Krešimir
Učenje i poučavanje iz umjetne inteligencije // Polytechnic and design, 2 (2014), 1; 9-14 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Balaž, Z. & Meštrović, K. (2014) Učenje i poučavanje iz umjetne inteligencije. Polytechnic and design, 2 (1), 9-14.
@article{article, author = {Bala\v{z}, Zdenko and Me\v{s}trovi\'{c}, Kre\v{s}imir}, year = {2014}, pages = {9-14}, keywords = {umjetna inteligencija, kognitivna slo\v{z}enost, kontekst znanja, ekspertiza, hermeneutika}, journal = {Polytechnic and design}, volume = {2}, number = {1}, issn = {1849-1995}, title = {U\v{c}enje i pou\v{c}avanje iz umjetne inteligencije}, keyword = {umjetna inteligencija, kognitivna slo\v{z}enost, kontekst znanja, ekspertiza, hermeneutika} }
@article{article, author = {Bala\v{z}, Zdenko and Me\v{s}trovi\'{c}, Kre\v{s}imir}, year = {2014}, pages = {9-14}, keywords = {artificial intelligence, cognitive complexity, context knowledge, expertise, hermeneutics}, journal = {Polytechnic and design}, volume = {2}, number = {1}, issn = {1849-1995}, title = {Learning and Teaching from Artifical Intelligence}, keyword = {artificial intelligence, cognitive complexity, context knowledge, expertise, hermeneutics} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font