Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 700297

Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije


Pavlin-Bernardić, Nina; Jurjević, Anamarija; Rovan, Daria
Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije // XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja / Slišković, Ana (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 140-140 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 700297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije
(Mathematical and language-program gimnasiums students' motivation for learning mathematics)

Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Jurjević, Anamarija ; Rovan, Daria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja / Slišković, Ana - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014, 140-140

ISBN
978-953-331-054-1

Skup
XIX. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
motivacija; matematika; atribucije uspjeha; očekivanja uspjeha
(motivation; mathematics; attributions of success; expectancies for success)

Sažetak
Teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i sur. (1983) objašnjava kako pojedinac odabire aktivnosti kojima se bavi i uspjeh koji u njima postiže. U akademskom kontekstu, na ponašanja najviše utječu očekivanja uspjeha, te vrijednosti: interes za zadatak, važnost koju on ima za učenika, njegova korisnost i cijena truda. Ova teorija uključuje i brojne druge varijable, pa tako i atribucije uspjeha smatra bitnim odrednicama akademskih odabira. U ovom istraživanju željeli smo ispitati postoje li razlike u navedenim varijablama između učenika gimnazija matematičkog i jezičnog usmjerenja, te kako one predviđaju neke obrazovne ishode. U ispitivanju je sudjelovalo 337 učenika 3. razreda gimnazija matematičkog (n=191) i jezičnog (n=146) usmjerenja iz Zadra i Zagreba, ukupno 136 mladića i 201 djevojaka. Primijenjeni su upitnici koji su mjerili atribucije specifičnih razloga uspjeha u matematici, očekivanja uspjeha u matematici, percipiranu važnost, interes i korisnost učenja matematike. Mjere obrazovnih ishoda bile su namjera odabira više razine matematike na državnoj maturi i namjera upisa prirodoslovnog, biokemijskog ili tehničkog fakulteta. Rezultati su pokazali se učenici matematičkog i jezičnog usmjerenja razlikuju u atribucijama uspjeha u matematici, pri čemu učenici matematičkog usmjerenja uspjeh više pripisuju faktorima vezanim uz aktivnost i motivaciju te sposobnost i ličnost od učenika jezičnih gimnazija. Također, učenici matematičkog usmjerenja imaju viša očekivanja uspjeha u matematici te višu percipiranu važnost, interes i korisnost učenja matematike od učenika jezičnog usmjerenja. U predikciji namjere odabira više razine matematike na državnoj maturi i na uzorku učenika matematičkog usmjerenja i na uzorku učenika jezičnog usmjerenja statistički značajnim prediktorom se pokazalo jedino očekivanje uspjeha u matematici. U predikciji namjere upisa prirodoslovnog, biokemijskog ili tehničkog fakulteta na oba uzorka su se značajnim prediktorima pokazali očekivanje uspjeha u matematici i percipirana korisnost matematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nina Pavlin-Bernardić (autor)

Avatar Url Daria Rovan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pavlin-Bernardić, Nina; Jurjević, Anamarija; Rovan, Daria
Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije // XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja / Slišković, Ana (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 140-140 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Pavlin-Bernardić, N., Jurjević, A. & Rovan, D. (2014) Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije. U: Slišković, A. (ur.)XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja.
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Jurjevi\'{c}, Anamarija and Rovan, Daria}, editor = {Sli\v{s}kovi\'{c}, A.}, year = {2014}, pages = {140-140}, keywords = {motivacija, matematika, atribucije uspjeha, o\v{c}ekivanja uspjeha}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Motivacija za u\v{c}enje matematike kod u\v{c}enika prirodoslovno-matemati\v{c}ke i jezi\v{c}ne gimnazije}, keyword = {motivacija, matematika, atribucije uspjeha, o\v{c}ekivanja uspjeha}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Jurjevi\'{c}, Anamarija and Rovan, Daria}, editor = {Sli\v{s}kovi\'{c}, A.}, year = {2014}, pages = {140-140}, keywords = {motivation, mathematics, attributions of success, expectancies for success}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Mathematical and language-program gimnasiums students' motivation for learning mathematics}, keyword = {motivation, mathematics, attributions of success, expectancies for success}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font