Pregled bibliografske jedinice broj: 700297
Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije
Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije // XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja / Slišković, Ana (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 140-140 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 700297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije
(Mathematical and language-program gimnasiums students' motivation for learning mathematics)
Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Jurjević, Anamarija ; Rovan, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja
/ Slišković, Ana - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014, 140-140
ISBN
978-953-331-054-1
Skup
XIX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
motivacija; matematika; atribucije uspjeha; očekivanja uspjeha
(motivation; mathematics; attributions of success; expectancies for success)
Sažetak
Teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i sur. (1983) objašnjava kako pojedinac odabire aktivnosti kojima se bavi i uspjeh koji u njima postiže. U akademskom kontekstu, na ponašanja najviše utječu očekivanja uspjeha, te vrijednosti: interes za zadatak, važnost koju on ima za učenika, njegova korisnost i cijena truda. Ova teorija uključuje i brojne druge varijable, pa tako i atribucije uspjeha smatra bitnim odrednicama akademskih odabira. U ovom istraživanju željeli smo ispitati postoje li razlike u navedenim varijablama između učenika gimnazija matematičkog i jezičnog usmjerenja, te kako one predviđaju neke obrazovne ishode. U ispitivanju je sudjelovalo 337 učenika 3. razreda gimnazija matematičkog (n=191) i jezičnog (n=146) usmjerenja iz Zadra i Zagreba, ukupno 136 mladića i 201 djevojaka. Primijenjeni su upitnici koji su mjerili atribucije specifičnih razloga uspjeha u matematici, očekivanja uspjeha u matematici, percipiranu važnost, interes i korisnost učenja matematike. Mjere obrazovnih ishoda bile su namjera odabira više razine matematike na državnoj maturi i namjera upisa prirodoslovnog, biokemijskog ili tehničkog fakulteta. Rezultati su pokazali se učenici matematičkog i jezičnog usmjerenja razlikuju u atribucijama uspjeha u matematici, pri čemu učenici matematičkog usmjerenja uspjeh više pripisuju faktorima vezanim uz aktivnost i motivaciju te sposobnost i ličnost od učenika jezičnih gimnazija. Također, učenici matematičkog usmjerenja imaju viša očekivanja uspjeha u matematici te višu percipiranu važnost, interes i korisnost učenja matematike od učenika jezičnog usmjerenja. U predikciji namjere odabira više razine matematike na državnoj maturi i na uzorku učenika matematičkog usmjerenja i na uzorku učenika jezičnog usmjerenja statistički značajnim prediktorom se pokazalo jedino očekivanje uspjeha u matematici. U predikciji namjere upisa prirodoslovnog, biokemijskog ili tehničkog fakulteta na oba uzorka su se značajnim prediktorima pokazali očekivanje uspjeha u matematici i percipirana korisnost matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb