Pregled bibliografske jedinice broj: 700141
PREDLOŽAK ZA ANALIZU (PEDAGOŠKOG) PROBLEMA IZ PERSPEKTIVE TEORIJA ODGOJA: PRIMJER ŠKOLSKE LEKTIRE
PREDLOŽAK ZA ANALIZU (PEDAGOŠKOG) PROBLEMA IZ PERSPEKTIVE TEORIJA ODGOJA: PRIMJER ŠKOLSKE LEKTIRE // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 1-2; 163-180 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 700141 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PREDLOŽAK ZA ANALIZU (PEDAGOŠKOG) PROBLEMA IZ PERSPEKTIVE TEORIJA ODGOJA: PRIMJER ŠKOLSKE LEKTIRE
(A TEMPLATE FOR THE ANALYSIS OF AN (EDUCATIONAL) PROBLEM FROM THE PERSPECTIVE OF THE THEORY OF EDUCATION: PROSCRIBED READING EXAMPLE)
Autori
Turk, Marko
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 63
(2014), 1-2;
163-180
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
školska lektira ; problem ocjenjivanja školske lektire ; teorije odgoja - duhovnoznanstvena ; kritičko-racionalistička (empirijska) i emancipatorska ; predložak za analizu.
(proscribed school reading ; proscribed reading evaluation problem ; theories of education - educational theory of spiritual science ; educational theory of critical rationalism (empirical theory) and the theory of emancipatory education ; template for analysis)
Sažetak
Problem školske lektire i njezinog ocjenjivanja predstavlja ne samo stručni, jezično-metodički ili didaktičko-dokimološki već i opće pedagoški problem. Kritičari školske lektire ističu njezinu zastarjelost i fokusiranost na tradiciju dok zagovornici ističu potrebu stjecanja opće- kulturnih i opće društvenih znanja kojih je školska lektira dio. U takvim previranjima školska lektira postaje ili bi trebala postati predmetom bavljenja stručnjaka različitih područja – metodičara književnosti, antropologa, povijesničara, psihologa i pedagoga. Budući da je interes potonjih u hrvatskom znanstveno- istraživačkom prostoru izostao, problem prikazan u ovom radu analiziran je u okvirima triju temeljnih teorija odgoja – duhovnoznanstvene, kritičko- racionalističke (empirijske) i emancipatorske znanosti o odgoju. U tom kontekstu, cilj je ovoga rada temeljem analize slučaja problema školske lektire kod učenika gimnazije, kontekstualizirati i analizirati navedeni problem u okvirima temeljnih teorija odgoja. Navedena će analiza poslužiti kao predložak mogućeg okvira primjenjivog i za analizu drugih pedagoških odnosno odgojno- obrazovnih problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts