Pregled bibliografske jedinice broj: 700074
Komunikacijske vještine u zdravstvu
Komunikacijske vještine u zdravstvu // Zbornik sažetaka „15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa"
Cavtat, 2007. str. 113-113 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 700074 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijske vještine u zdravstvu
(Communication skills in health care)
Autori
Babić, Janko ; Bilić, Morana ; Havelka, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka „15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa"
/ - Cavtat, 2007, 113-113
Skup
„15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa", Cavtat
Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 14.11.2007. - 17.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
komunikacija; zdravstvo; terapijska komunikacija
(communication; health care; therapeutic communication)
Sažetak
Komunikacija u zdravstvu, u odnosu na ostale profesionalne sektore, je izrazito bitna zbog svog terapijskog učinka. Istraživanja pokazuju da su pacijenti u velikom broju slučajeva visoko anksiozni i depresivni po samom dolasku u bolnicu ili na preglede. Obzirom da je komunikacija sveprisutna u interakciji među ljudima, moramo biti svjesni da postoji više vrsta komunikacije. Jedna od podjela komunikacije, s obzirom na svrhu je na informacijsku i terapijsku komunikaciju. Informacijska komunikacija se koristi za prikupljanje anamnestičkih podataka, dok je terapijska komunikacija usmjerena na ublažavanje negativnih emocionalnih stanja bolesnika, rješavanje problema i pružanje podrške i empatije. Pomaže nam u uspostavljanju odnosa povjerenja i uzajamne suradnje kao osnove za zajedničko donošenje odluka u terapiji i liječenju pacijenta. Uz već navedene prednosti, terapijska komunikacija, prema nizu istraživanja, pospješuje brži oporavak pacijenta, jer smanjuje osjećaj anksioznosti i depresije, pridonosi boljem pridržavanju terapije i u skladu s time, kraćem trajanju bolničkog liječenja. Prema tome, nužnost usvajanja komunikacijskih vještina zdravstvenih djelatnika je neupitna. Uz navedene prednosti za pacijenta, kvalitetna komunikacija ima i niz pozitivnih učinaka na zdravstvene djelatnike. Utječe na njihovo zadovoljstvo poslom, snižava razinu stresa i smanjuje broj konflikata (Andrews, 2004 ; Parle, Maguire, 1996 ; Ramirez, 1995 ; Rooter, 1995). U ovom radu smo dali pregled educiranja sadašnjih i budućih zdravstvenih djelatnika iz područja komunikacijskih vještina na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb