Pregled bibliografske jedinice broj: 700043
Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika
Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika // Napredak (Zagreb), 155 (2014), 161-184 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 700043 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih
učitelja i nastavnika
(Educational policy from the perspectives of
Croatian teachers)
Autori
Kovač, Vesna ; Rafajac, Branko ; Buchberger, Iva ; Močibob Maja
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 155
(2014);
161-184
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovna politika ; obrazovne reforme ; upravljanje školom ; učiteljska profesija
(education policy ; school management ; teaching profession ; educational reforms)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati percepcije učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola u RH o (a) karakteristikama obrazovnog sustava, obrazovnih politika i reformi te učiteljske/nastavničke profesije i (b) njihovoj ulozi u kreiranju i implementaciji ključnih odluka na razini škole odnosno obrazovnog sustava. Njihove su se procjene potom usporedile s procjenama nastavnika i suradnika na sveučilištima koji sudjeluju u izvođenju programa studija učiteljskog/nastavničkog smjera i procjena donositelja ključnih odluka obrazovnih politika na različitim lokacijama i razinama donošenja odluka u obrazovanju. Istraživanje je uključilo 624 sudionika istraživanja (396 učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola, 116 nastavnika i suradnika na sveučilištima, 112 donositelja odluka). Podaci u istraživanju prikupljeni su metodom anketiranja korištenjem mrežnog anketnog upitnika. Analiza procjena obilježja obrazovne politike iz perspektive različitih dionika hrvatskog obrazovnog sustava ukazuje na značajniju zastupljenost negativnih obilježja, a ističu se sljedeći: nedovoljno uvažavanje učiteljske odnosno nastavničke profesije u društvu ; nepovjerenje učitelja i nastavnika, ali i drugih dionika obrazovnog sustava u političare i ispravnost odluka vezanih uz pitanja odgoja i obrazovanja ; nedovoljno uključivanje učitelja i nastavnika u donošenje odluka na razini škola i na razini nacionalnog sustava o ključnim obrazovnim pitanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Ledić, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
13.04.1.3.13
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Worldwide Political Science Abstracts