Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 700043

Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika


Kovač, Vesna; Rafajac, Branko; Buchberger, Iva; Močibob Maja
Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika // Napredak (Zagreb), 155 (2014), 161-184 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 700043 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika
(Educational policy from the perspectives of Croatian teachers)

Autori
Kovač, Vesna ; Rafajac, Branko ; Buchberger, Iva ; Močibob Maja

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 155 (2014); 161-184

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
obrazovna politika ; obrazovne reforme ; upravljanje školom ; učiteljska profesija
(education policy ; school management ; teaching profession ; educational reforms)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati percepcije učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola u RH o (a) karakteristikama obrazovnog sustava, obrazovnih politika i reformi te učiteljske/nastavničke profesije i (b) njihovoj ulozi u kreiranju i implementaciji ključnih odluka na razini škole odnosno obrazovnog sustava. Njihove su se procjene potom usporedile s procjenama nastavnika i suradnika na sveučilištima koji sudjeluju u izvođenju programa studija učiteljskog/nastavničkog smjera i procjena donositelja ključnih odluka obrazovnih politika na različitim lokacijama i razinama donošenja odluka u obrazovanju. Istraživanje je uključilo 624 sudionika istraživanja (396 učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola, 116 nastavnika i suradnika na sveučilištima, 112 donositelja odluka). Podaci u istraživanju prikupljeni su metodom anketiranja korištenjem mrežnog anketnog upitnika. Analiza procjena obilježja obrazovne politike iz perspektive različitih dionika hrvatskog obrazovnog sustava ukazuje na značajniju zastupljenost negativnih obilježja, a ističu se sljedeći: nedovoljno uvažavanje učiteljske odnosno nastavničke profesije u društvu ; nepovjerenje učitelja i nastavnika, ali i drugih dionika obrazovnog sustava u političare i ispravnost odluka vezanih uz pitanja odgoja i obrazovanja ; nedovoljno uključivanje učitelja i nastavnika u donošenje odluka na razini škola i na razini nacionalnog sustava o ključnim obrazovnim pitanjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Ledić, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
13.04.1.3.13

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Branko Rafajac (autor)

Avatar Url Iva Buchberger (autor)

Avatar Url Vesna Kovač (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kovač, Vesna; Rafajac, Branko; Buchberger, Iva; Močibob Maja
Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika // Napredak (Zagreb), 155 (2014), 161-184 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Kovač, V., Rafajac, B., Buchberger, I. & Močibob Maja (2014) Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika. Napredak (Zagreb), 155, 161-184.
@article{article, author = {Kova\v{c}, Vesna and Rafajac, Branko and Buchberger, Iva}, year = {2014}, pages = {161-184}, keywords = {obrazovna politika, obrazovne reforme, upravljanje \v{s}kolom, u\v{c}iteljska profesija}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {155}, issn = {1330-0059}, title = {Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih u\v{c}itelja i nastavnika}, keyword = {obrazovna politika, obrazovne reforme, upravljanje \v{s}kolom, u\v{c}iteljska profesija} }
@article{article, author = {Kova\v{c}, Vesna and Rafajac, Branko and Buchberger, Iva}, year = {2014}, pages = {161-184}, keywords = {education policy, school management, teaching profession, educational reforms}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {155}, issn = {1330-0059}, title = {Educational policy from the perspectives of Croatian teachers}, keyword = {education policy, school management, teaching profession, educational reforms} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font