Pregled bibliografske jedinice broj: 700040
Distributivno vođenje u hrvatskim školama: trendovi i izazovi
Distributivno vođenje u hrvatskim školama: trendovi i izazovi // Metodički dani 2014: Kompetencije vaspitača za društvo znanja
Kikinda, Srbija, 2014. str. - (ostalo, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 700040 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Distributivno vođenje u hrvatskim školama: trendovi
i izazovi
(Distributive school leadership in Croatian schools:
trends and challenges)
Autori
Kovač, Vesna ; Buchberger, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Metodički dani 2014: Kompetencije vaspitača za društvo znanja
Mjesto i datum
Kikinda, Srbija, 24.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
školsko vođenje ; obrazovna politika ; obrazovne reforme ; učinkovitost škola ; učitelji
(school leadership ; education policy ; education reforms ; school effectiveness)
Sažetak
Ovaj rad bavi se fenomenom školskog vođenja koji se promatra kao jedan od najznačajnijih faktora uspješnosti škola odnosno postignuća učenika, a u širem kontekstu čak i uspješnosti odnosno održivosti obrazovnih reformi. Svrha rada jest dati prikaz i komentar nekih obilježja prakse školskog vođenja, posebice onih koja su najviše povezana s postizanjem boljih školskih i učeničkih postignuća. Najprije će se ukazati na važnosti i zastupljenost ispitivanja fenomena školskog vođenja u međunarodnom i hrvatskom kontekstu. Potom će se prikazati dosadašnje spoznaje i rezultate najvažnijih i najnovijih istraživanja iz ovog područja, s osobitim osvrtom na ona koja su objavljena u vodećim svjetskim znanstvenim publikacijama. Na kraju će se, u skladu s dosadašnjim spoznajama i otvorenim pitanjima koja se pokazuju relevantnima za osnaživanje kapaciteta hrvatskih škola, analizirati obilježja školskog vođenja u hrvatskim školama. Rezultati dosadašnjih istraživanja i preliminarna snimka stanja vezana uz hrvatski obrazovni sustav ukazuju na važnost jačanja obilježja distributivnog vođenja škola s posebnim naglaskom na jačanje kapaciteta učitelja i nastavnika kao aktivnih sudionika u donošenju ključnih odluka vezanih uz pitanja obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka