Pregled bibliografske jedinice broj: 699920
Odnos školskog uspjeha i rezultata na Indeksu opće sposobnosti i Indeksu kognitivne vještine WISC-a-IV
Odnos školskog uspjeha i rezultata na Indeksu opće sposobnosti i Indeksu kognitivne vještine WISC-a-IV // Sažeci priopćenja XIX. Dana psihologije u Zadru / Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 128-128 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 699920 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos školskog uspjeha i rezultata na Indeksu opće sposobnosti i Indeksu kognitivne vještine WISC-a-IV
(The relationship between school achievement and results on the General Ability Index and Cognitive Proficiency Index of the WISC-IV)
Autori
Matešić, Krunoslav, ml. ; Ružić, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažeci priopćenja XIX. Dana psihologije u Zadru
/ Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014, 128-128
ISBN
978-953-331-054-1
Skup
XIX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
WISC-IV ; školski uspjeh ; indeks opće sposobnosti ; indeks kognitivne vještine
(WISC-IV ; school achievement ; General Ability Index ; Cognitive Proficiency Index)
Sažetak
Wechslerov test inteligencije za djecu, četvrto izdanje (WISC-IV) je u svijetu najkorištenija mjera inteligencije. Sastoji se od 10 temeljnih i 5 dopunskih subtestova čija kombinacija daje rezultate na četiri indeksa (Indeks verbalnog shvaćanja, Indeks perceptivnog rasuđivanja, Indeks radnog pamćenja i Indeks brzine obrade informacija), te ukupan IQ. Kombinacijom navedenih rezultata mogu se dobiti i dva alternativna indeksa – Indeks opće sposobnosti (IOS) sastavljen od verbalnog shvaćanja i perceptivnog rasuđivanja, te Indeks kognitivne vještine (IKV), koji čine brzina obrade informacija i radno pamćenje. Cilj istraživanja je bio ispitati povezanost školskog uspjeha s navedenim alternativnim indeksima i razlike na indeksima između „uspješnih“ i „neuspješnih“ učenika. U istraživanju su sudjelovala 424 učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole i 255 učenika prvog i drugog razreda srednje škole. Školski uspjeh je mjeren pomoću općeg uspjeha na polugodištu i ocjena iz tri predmeta (hrvatski jezik, matematika i strani jezik). Sve dobivene korelacije školskog uspjeha i navedenih indeksa su statistički značajne (p < 0, 01) i kreću se od 0, 47 do 0, 51 za osnovnu i od 0, 26 do 0, 44 za srednju školu. Korelacije su manje u srednjoj školi, što je u skladu s očekivanjima s obzirom na manja raspršenja i selektiranost ispitanika. Podjela učenika na one čiji je opći uspjeh nezadovoljavajući (nedovoljan – 1) i one izrazito uspješne (odličan – 5) pokazuje da između tih skupina postoji razlika u IOS-u i IKV-u i na razini viših razreda osnovne (t = 9, 4 ; p < 0, 01 za IOS i t = 8, 5 ; p < 0, 01 za IKV) i na razini srednje škole (t = 3, 4 ; p < 0, 01 za IOS i t = 3, 7 ; p < 0, 01 za IKV), pri čemu učenici s boljim školskim uspjehom postižu više rezultate na oba indeksa. Najboljim zasebnim prediktorom i IOS i IKV rezultata pokazala se ocjena na polugodištu iz stranog jezika. Rezultati upućuju na to da je školski uspjeh povezan s inteligencijom i to ne samo na razini ukupnog IQ-a već da se i na razini specifičnih sposobnosti mogu vidjeti razlike među učenicima s različitim uspjehom. Iako su takvi rezultati većinom očekivani za indeks opće sposobnosti, zanimljivo je da su i radno pamćenje i brzina obrade informacija različiti kod različito uspješnih učenika, što je pokazatelj da je za uspješno školovanje važna i ta komponenta inteligencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb