Pregled bibliografske jedinice broj: 699758
Korištenje pokreta očiju za ispitivanje obrazovno relevantnih pojmova: primjer rješavanja jednostavnih jednadžbi i razumijevanje grafova
Korištenje pokreta očiju za ispitivanje obrazovno relevantnih pojmova: primjer rješavanja jednostavnih jednadžbi i razumijevanje grafova // Sažetci i priopćenja XIX. dana psihologije u Zadru / Slišković, Ana (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 53-53 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 699758 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korištenje pokreta očiju za ispitivanje obrazovno relevantnih pojmova: primjer rješavanja jednostavnih jednadžbi i razumijevanje grafova
(Eyetracking in studying educationally relevant phenomena: examples of simple equation solving and graph comprehension)
Autori
Bubić, Andreja ; Sušac, Ana ; Palmović, Marijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažetci i priopćenja XIX. dana psihologije u Zadru
/ Slišković, Ana - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014, 53-53
ISBN
978-953-331-054-1
Skup
XIX. dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
edukacijska neuroznanost; matematika; metakognicija; pokreti očiju; stručnost
(educational neurosccience; mathematics; metacognition; eyetracking; expertise)
Sažetak
Edukacijska (obrazovna) neuroznanost predstavlja interdisciplinarno područje koje ujedinjuje područja neuroznanosti i obrazovnih znanosti. U istraživanjima edukacijske neuroznanosti koriste se brojne metode koje, među ostalim, uključuju i snimanje pokreta očiju koje u Hrvatskoj dosada gotovo uopće nije korišteno u obrazovnom kontekstu. Stoga u izlaganju želimo izložiti dva primjera primjene ove metode za istraživanje edukacijsko relevantnih tema. Kao prvi primjer, prikazat ćemo rezultate istraživanja sposobnosti rješavanja jednostavnih algebarskih jednadžbi koja je vrlo važna u brojnim prirodnim, ali i društvenim znanostima. U istraživanju je sudjelovalo 40 studenata raznih fakulteta čiji su pokreti očiju mjereni tijekom rješavanja jednadžbi, nakon čega su studenti opisali korištene strategije rješavanja zadataka. Prilikom analize podataka korišteni su bihevioralni i parametri pokreta očiju, odnosno točnost i brzina rješavanja te broj fiksacija koje predstavljaju zadržavanje pogleda na određenom dijelu prikazanog podražaja. Dobiveni rezultati pokazali su postojanje statistički značajnih razlika u učinkovitosti rješavanja različitih vrsta jednadžbi. Bez obzira na vrstu jednadžbe, tijekom vremena došlo je do porasta u djelotvornosti rješavanja jednadžbi jer su ispitanici vježbom razvili primjerene strategije. Uz to, pronađena je statistički značajna korelacija između broja fiksacija i učinkovitosti ispitanika u rješavanju jednadžbi, što pokazuje da su ispitanici razvili učinkovite strategije rješavanja zadataka, odnosno da su „znali gdje trebaju gledati.“ Zanimljivo je spomenuti i usporedbu između odgovora ispitanika koji su se odnosili na korištene strategije rješavanja i parametara pokreta očiju koja je omogućila provjeru valjanosti nekih aspekata metakognitivnih uvida ispitanika. Naime, dobiveni rezultati pokazali su da pokreti očiju predstavljaju objektivniju i pouzdaniju metodu od samoprocjena ispitanika. Nakon istraživanja rješavanja jednadžbi, u drugom primjeru prikazat ćemo preliminarne rezultate istraživanja kojim se ispitivao način rješavanja zadataka s grafovima. Rezultati ovog, kao i prvog istraživanja ukazuju na zaključak da mjerenje pokreta očiju daje uvid u kognitivne procese ispitanika koji nisu dostupni drugim metodama. Tako praćenje pokreta očiju omogućuje objektivno mjerenje pažnje ispitanika tijekom rješavanja jednadžbi, dok se broj fiksacija može upotrijebiti kao pouzdana mjera za određivanje težine zadatka i vještine ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Fizika, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu